کد خبر: ۳۱۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸ 06 May 2015
مدیرکل حمل‌ و نقل و پایانه‌های مازندران گفت: طرح آمارگیری مبدا به مقصد جاده‌ای در استان اجرایی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌های مازندران، احمدآفرین محمدزاده اظهار کرد: طرح آمارگیری مبدا به مقصد جاده‌ای در استان اجرایی می‌شود.

وی افزود: این طرح آمارگیری از ساعت شش صبح روز چهارشنبه 16 اردیبهشت 94 تا شش صبح روز یک‌شنبه 20 اردیبهشت امسال در 30 ایستگاه و 15 محور رفت و برگشت در سطح استان به صورت شبانه‌روزی با انجام عملیات مربوط به متوقف‌سازی وسیله نقلیه و آمارگیری از رانندگان و مسافران اجرا می‌شود.

محمدزاده هدف از اجرای این طرح را سازماندهی حمل‌ و نقل جاده‌ای در زمینه کالا، مسافر و ترانزیت، ایمن‌سازی عبور و مرور شبکه راه‌های استان و کاهش تصادفات جاده‌ای، تهیه الگوی سفرهای باری، مسافری و شخصی در راستای برنامه‌ریزی و مدیریت عوامل موثر در حمل و نقل زمینی، استفاده بهینه از امکانات موجود و اقتصادی کردن صنعت حمل و نقل، توسعه فرهنگ اجتماعی حمل‌ و نقل و شناسایی قطب‌های تولید و جذب سفر باری و مسافری دانست.

وی برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری در مورد توسعه شبکه راه‌ها و امکانات حمل و نقل استان، برنامه‌ریزی برای پوشش بهتر بارنامه و صورت وضعیت، تعیین نحوه کنترل عملکرد ناوگان، افزایش بهره‌وری ناوگان عمومی، آماده‌سازی امکانات لازم بین‌راهی بر اساس تقاضاهای سفر، اتخاذ سیاست‌های لازم درباره ایمنی مسافر، اصلاح دستورالعمل‌ها، روش‌های موجود و اطمینان از قابلیت آنها را به دیگر اهداف افزود.

مدیرکل حمل‌ و نقل و پایانه‌های مازندران اظهار کرد: در حال حاضر تمام نیروهای مورد نظر که بیش از 500 نفر هستند ساماندهی شده و مقدمات کار برای انجام آموزش‌های لازم توسط شرکت پیمانکار انجام شد همچنین نیروها شامل رابط شهرستان، سرپرست ایستگاه‌ها، ترددشمار، پرسش‌گر، پرچم‌دار و مامور توقف وسیله نقلیه است.

وی در پایان گفت: تمام تجهیزات ایمنی مورد نیاز طرح در اختیار پیمانکار قرار گرفته و در حال تجهیز ایستگاه‌ها هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار