کد خبر: ۳۱۵۸۶۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳ 22 October 2016


رئیس هیات کوهنوردی شهرستان فردیس گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت بدنی، کوهنوردان فردیسی به قله شاه البرز صعود کردند.

محمود بهروزی پیرسلطان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کوهنوردان این شهرستان صعود یک روزه به شاه البرز بلندترین قله استان داشتند.

وی اظهار داشت: برنامه صعود به قله شاه البرز به طور معمول در 2 یا سه روز اجرا می شود و اجرای یک روزه آن بسیار سخت و سنگین است اما به لطف خدا و در روزی که به نام کوهنورد از هفته تربیت بدنی نام گذاری شده، کوهنوردان توانمند این شهرستان توانستند درمدت 17 ساعت مسیر 38 کیلومتری این کوهستان سرسخت را طی کرده و بر بلندای قله شاه البرز به ارتفاع 4160 متر بایستند.

قله شاه البرز، نام قله ای در البرز به ارتفاع 4170 متر است. این رشته کوه، مرز طبیعی استان های البرز و قزوین را تشکیل می دهد.

وی ادامه داد: دامنهٔ جنوبی آن به دره طالقان از استان البرز و دامنه شمالی آن به دره الموت از استان قزوین مشرف است.

شاه البرز بلندترین قله از خط الراس طولانی و شامخی است که در شمال شهرک طالقان و بین دو دره طالقان در سمت جنوب و الموت در سمت شمال قرار گرفته است. این خط الراس از جنوب به روستای دره طالقان و روستاهای حسنجون، آرتون، بزج و شهراسر، از شرق به پراچان و دیزان، از شمال به دینه رود، کلان، سیلیکان، اوانک و دره الموت و از غرب به روستای آوه منتهی می شود. شاه البرز از سمت غرب به قله زیورچال می رسد و از جناح شمالی محدود به دیواره ها و سنگ های بلند حدوداً 600 متری و یخچال های دائمی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار