فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل گفت: با مداخله به هنگام پلیس ۷۰ درصد درگیری‌ها و شکایات در کلانتری‌های استان به سازش منجر می‌شود.

به گزارش مهر، حسین عبدی در جمع خبرنگاران با اشاره به آمار بالای نزاع و درگیری در اردبیل تصریح کرد: البته آمار بالای نزاع به معنی این نیست که درگیری فیزیکی در استان بالا است.

وی افزود: در واقع بررسی‌ها نشان می‌دهد بسیاری از درگیری‌ها با میانجی‌گری حل‌وفصل می‌گردد بطوریکه ۷۰ درصد در کلانتری‌ها به سازش منجر می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی استان متذکر شد: بارها درگیری در صحنه تصادف گزارش شده اما بعد از بررسی پرونده و کمی صحبت با طرفین سازش به وجود آمده است.

عبدی از رسانه‌ها خواست روحیه‌بخشش و گذشت را در سطح جامعه فرهنگ‌سازی کنند و تأکید کرد: با بالا بردن آستانه تحمل و صبر شهروندان می‌توان بسیاری از رفتارهای خشن و درگیری را کاهش داد.

وی با اشاره به عملکرد مطلوب پلیس در مدیریت صحنه‌های درگیری اضافه کرد: انتظار می‌رود مردم نیز در مدیریت درگیری و نزاع یاریگر پلیس بوده و به محض مشاهده درگیری به ویژه در معابر عمومی مراتب را اطلاع‌رسانی کنند.

فرمانده نیروی انتظامی استان با تأکید به اینکه پلیس همواره به دنبال برخورد کیفر محور نیست، متذکر شد: حمایت از شهروندان به ویژه شهروندان آسیب‌دیده و جلب رضایت عمومی از اهداف پلیس است.