سوت آغاز فصل جدید سی امین دوره مسابقات لیگ برتر والیبال باشگاه های کشور درحالی عصرچهارشنبه به صدا در می آید که دربی مازنی ها درهفته نخست این رقابتها از مهمترین بازیهای این هفته محسوب می شود.
کد خبر: ۳۱۳۴۲۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰ 18 October 2016
ایرنا، رقابتهای امسال لیگ برتر والیبال مردان ایران با حضور 12 تیم باعنوان جام 'شهدای منا' نامگذاری شده و با6 مسابقه عصرچهارشنبه 28 مهرماه در شهرهای مختلف برگزار می شود.
در حساس ترین دیدار هفته نخست این رقابتها ، 2 تیم هم استانی کاله مازندران و سازمان عمران شهرداری ساری، شهرآورد مازنی ها را در سالن ورزشی پیامبراعظم (ص )آمل برگزار خواهند کرد.
 
دیداری که رویارویی 2 قطب والیبال مازندران را پس از گذشت حدود 2 دهه در اذهان علاقمندان به این رشته ورزشی تداعی می کند.
 
** دومین تیم پرافتخار والیبال ایران بدون ستاره
تیم کاله مازندران با کسب هفت مدال شامل 2مقام قهرمانی، یک نائب قهرمانی و چهار عنوان سومی، پس از پیکان تهران دومین تیم افتخارآفرین لیگ برتر والیبال ایران هست وبا کارنامه ای درخشان و دست پر به مصاف نماینده ساری که برای نخستین بار در لیگ برتر حضور یافته است، می رود.
کاله ای ها امسال هم همانند فصل گذشته با پیروی از سیاست های مدیران باشگاه، به دنبال جذب بازیکنان ستاره وقراردادهای نجومی با ملی پوشان المپیکی والیبال ایران نرفتند.
مدیران این تیم با حفظ بهروز عطایی مربی با دانش آملی ها و با نظر او 6 بازیکن تیم ملی جوانان را که هدایت شان را درمسابقات قهرمانی آسیا برعهده داشته، جذب کردند ودرکنار بازیکن باتجربه همچون ' مهدی رنجبر ' و چند بازیکن جوان وبومی فصل گذشته شان، سی امین دوره لیگ را شروع خواهند کرد.
اما برگ برنده کاله ای ها در بازی های خانگی، تماشاگران پرتعداد و پرشور این تیم هستند که بیش از حد ظرفیت اسمی سالن ورزشی پیامبراعظم (ص )آمل حاضر می شوند وازاین نظر لقب یکی از پرهوادارترین تیم های لیگ برتر والیبال را نیز دراختیار دارند.
** خوشحالم مازندران با 2 تیم درلیگ برتر والیبال حضور دارد
 
درهمین حال سرمربی تیم والیبال کاله مازندران، از حضور تیم ساری به عنوان دومین تیم استان در لیگ برتر والیبال باشگاه های کشور ابراز خوشحالی کرد و گفت: برد وباخت دراین بازی خیلی مهم ودارای اهمیت نیست، اینکه بعد سالها هویت والیبال مازندران با 2تیم نمایان شده، امید بخش است.
بهروز عطایی به خبرنگار ایرنا افزود: درهفته نخست لیگ در حضور تماشاگران آملی به میدان می رویم وطبیعی است که تمام تلاش خود را برای پیروزی برابر حریفان از همان بازیهای اول لیگ به کارگیریم.
وی ادامه داد: به طور جدی از اول شهریورماه تمرینات آماده سازی کاله آغاز شده و تمرینات خوب وفشرده ای دراین مدت داشتیم، در تورنمنت ترکیه در هفته گذشته شرکت کردیم و2 بازی تدارکاتی خوبی هم دراین کشور داشتیم که کمک زیادی به ما کرد تا به نقاط ضعف و قوت خود پی ببریم.
عطایی درخصوص جذب نکردن بازیکنان ملی پوش به این تیم گفت، سیاست باشگاه کاله براین بوده که باترکیبی از بازیکنان بومی وجوان در لیگ برتر شرکت کنیم و هدفگذاری بر تکمیل سالن 10هزارنفری وچندمنظور باشگاه کاله است.
وی اضافه کرد: با این سیاست باشگاه ودر حد بضاعتی که برای تیم والیبال کاله هدفگذاری کردند، تیم را در حد میانه های جدول دراین فصل با هدف بازیکن سازی درسالهای آینده حفظ خواهیم کرد.
**سازمان عمران ساری گمنام وبا انگیزه
اما حریف عصرچهارشنبه تیم کاله مازندران، تیم تازه صعود کرده سازمان عمران شهرداری ساری هست که با نایب قهرمانی در فصل گذشته رقابتهای لیگ دسته یک والیبال باشگاه های کشور جواز حضور در لیگ برتر را کسب کرده است.
ساروی ها پس از غیبت حدود دو دهه ای با تیم سازمان عمران این شهر به سطح اول والیبال کشور بازگشتند وامیدوارند درفصل نخست حضورشان برای تیم های مدعی وپرستاره لیگ زنگ تفریح نباشند.
ساروی ها با حفظ ' بهزاد محمودی' مربی فصل گذشته تیم شان که جوازحضور به لیگ برتر را کسب کرده، مصمم هستند تا با بازیکنان گمنام والبته از تیم های لیگ برتری ودسته یکی، شگفتی ساز لیگ شوند.
هرچند مسئولان تیم سازمان عمران ساری درهفته گذشته با جذب دو بازیکن اهل مونته نگرویی و' سیدعلی سجادی' بازیکن سابق تیم ملی وباشگاه کاله درتلاش هستند تا درنخستین فصل حضورشان در لیگ برتر با قدرت تیمی بیشتر به مصاف حریفان بروند.
درهمین حال سرمربی تیم والیبال سازمان عمران شهرداری ساری گفت، که می خواهیم درنخستین سال حضورمان درلیگ برتر در ابتدا به دنبال حفظ جایگاه در لیگ باشیم و پس از آن باید خود را به عنوان یک شهر والیبالی دوباره در سطح اول والیبال کشور معرفی کنیم.
بهزاد محمودی افزود: اکنون بیش از یک ماه است که در حال تمرین مداوم هستیم و با 2بازیکن خارجی از مونته نگرو و پانزده بازیکن داخلی قرارداد بسته ایم تا در نخستین سال حضوردر لیگ برتر بتوانیم نماینده شایسته ای برای شهر ساری باشیم.
وی به بازی دربی هفته نخست این رقابتها برابر کاله مازندران در آمل نیز گفت: تیم کاله آمل، باشگاه پر سابقه و قابل احترامی است، این تیم چندین سال است که به تنهایی جور والیبال مازندران را در بحث قهرمانی می کشد و حتی تا قهرمانی آسیا هم پیش رفته ونشان دهنده زحمت مدیران و دست اندرکاران این تیم است که و توانستند والیبال استان را زنده نگه دارند.
** مشکلات سالن پیامبراعظم آمل پیش از دربی برطرف می شود
درحالی که ناظر فدراسیون اشکالات سالن ورزشی پیامبراعظم آمل محل بازی هفته نخست تیم های کاله مازندران وسازمان عمران ساری را بررسی و به سازمان لیگ گزارش کرد، وجود ضعف های آشکاری همچون نورکم سالن، بازسازی رختکن و جلوگیری ریزش آب از سقف وغیره که درسایه بی توجهی های سالهای اخیر مسئولان ورزش شهرستان سربازده است.
 
درهمین حال معاون استاندارمازندران وفرماندار ویژه شهرستان آمل به خبرنگار ایرنا گفت، با توافقی که بامدیرکل ورزش و جوانان مازندران انجام شده، سالن پیامبر اعظم (ص) آمل به عنوان تنها سالن استاندارد مسابقاتی این شهرستان به شرط برطرف کردن برخی نقص های موجود به هیئت والیبال آمل واگذار شده تا روزچهارشنبه 28 مهرماه حداقل برای بازی هفته نخست لیگ برتر والیبال باشگاه های کشور میان کاله مازندران وسازمان عمران شهرداری ساری آماده کند.
احمد منفرد افزود: با توجه به فرصت 2 روزه با بازی هفته نخست در آمل ، انتظار است تا هیئت والیبال آمل، برخی مشکلات اولیه را تا بازی نخست و تمامی معایب را تا دومین بازی خانگی کاله در آمل به طور کامل برطرف و شرایط را برای برگزاری بازی های لیگ برتر فراهم کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار