رئیس آموزش و پرورش ایوان گفت: با اجرای طرح ملی شهاب در مدارس ابتدایی این استان 720دانش آموز دوره ابتدایی پایه چهارم تحت پوشش این طرح قرار گرفته است.
کد خبر: ۳۱۱۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۱ 15 October 2016
به گزارش تابناک ایلام ؛ علیرضا پناهی روز شنبه اظهار کرد: برنامه ملی شهاب با هدف شناسایی و هدایت استعدادهای دانش آموزان پایه های چهارم با مشارکت بنیاد ملی نخبگان و استعدادهای درخشان اداره کل آموزش و پرورش در چهار منطقه استان ایلام اجرا می شود .

وی افزود: شناسایی و هدایت استعدادهای برتر دانش آموزان فرصتی را برای برنامه ریزی بهتر در اختیار ما قرار می دهد و با این کار می توان متناسب با آن برنامه ریزی کرد.

پناهی یادآور شد: این طرح با شناسایی دانش آموزان نخبه باعث رشد و شکوفایی استعداد آنها می شود و در فرایند تعلیم و تربیت باید از معلمان توانمند استفاده شود تا بتوانند متناسب با اهداف این برنامه به صورت گام به گام دانش آموزان را هدایت کنند.

وی تاکید کرد: دانش آموزان در طرح ملی شهاب تحت نظارت معلمان، مورد ارزیابی استعداد و هدایت آن قرار می گیرند و بعد از پایه 9 برای ورود به دنیای تحصیل حرفه ای و کار آماده می شوند.

پناهی گفت: با توجه به نقش محوری معلم 80 معلم برای آموزش های ضمن خدمت در این طرح حضور دارند و با آموزش های لازم در این زمینه دانش آموزان را بدون جدا کردن از کلاس درس شناسایی و رشد آنان را از نظر علمی و زمینه استعدادهایشان مورد رصد و هدایت نامحسوس قرار می گیرد.

رئیس آموزش و پرورش ایوان اظهار کرد: در حال حاضر چهار هزار دانش آموز در سطح ابتدایی در مدارس ایوان در حال تحصیل هستند و از این طرح بهره مند خواهند شد.

بیش از هشت هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در 106 مدرسه شهرستان ایوان مشغول به تحصیل هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار