به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مروست، انجمن شعر و ادب و دهیاری هرابرجان، شب شعر عاشورا جمعه شب با حضور جمعی از مسئولان و شعرا در دهستان ترکان و هرابرجان مروست برگزار شد .
کد خبر: ۳۱۱۶۴۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳ 15 October 2016
به گزارش تابناک یزد،در این محفل ادبی شاعران شرکت کننده سروده های خود در خصوص کربلا و عاشورا و فضایل و رشادت های امام حسین (ع) و ابوالفضل العباس (ع) را قرائت کردند .
فرماندار خاتم در این آیین طی سخنانی به نقش شعر در انتقال پیام به افراد جامعه اشاره و افزود: شعر بهترین عنصری است که می نوان از آن پیام های مختلف را به افراد جامعه بشری منتقل کرد .
محمد زاده رحمانی با بیان اینکه موضوع محرم و عاشورا از گذشته های دور همچنان مورد توجه شاعران پارسی گو بوده خاطر نشان کرد: خوشبختانه در این زمینه سروده های خوبی از شاعران به یادگار مانده که همواره ماندگارو ارزشمند است .
وی با تشکر از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مروست و عوامل برگزاری این مراسم، اظهار کرد: خوشبختانه این اداره علاوه بر مرکز بخش فعالیتهای خوبی را در سطح روستاها و دهستانها نیز انجام داده که این امر کمک بسیار بزرگی به رونق فعالیتهای فرهنگی و هنری در سطح روستاها نموده است .
رییس نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی مروست هم در آیین پایانی این مراسم با سپاسگزاری از مسئولین و شاعران شرکت کننده در این مراسم، از عاشورا به عنوان بزرگترین حماسه تاریخ بشری نام برد و افزود: از شاعران انتظار این است که با مضمون آفرینی و خلق مضامین نو و تازه این حماسه عظیم را برای جامعه تبیین کنند .
اکبر رنجبر افزود: شعر فارسی به سبب گیرایی و جذابیتی که داشته همواره از گذشته های دور نقش تاثیر گذاری در تشریح زوایای مختلف عاشورا داشته است و شاعران این هنر ارزشمند را برای بیان و ترویج ارزشهای اسلامی و انسانی به کار گرفته اند .
اجرای نی نوازی غم، مسابقه، نوحه خوانی و ... از دیگر برنامه های این مراسم بود .
خاتم با 45 هزار نفر جمعیت و دو بخش مرکزی و مروست در فاصله 240 کیلومتری شهر یزد واقع شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
برگزاری شب شعر در شب عاشورا مناسب نییست و این بدسلیقگی می باشد و شب شعر در شبهای بعد اگز در حسینیه ها و با حضور مردم برگزار می شد بهتر بود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار