رئیس جامعه معلولان بافق گفت: 55 درصد از معلولان این شهرستان نابینا یا کم بینا هستند.
کد خبر: ۳۱۱۶۴۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱ 15 October 2016
به گزارش تابناک یزد،ابوالفضل شاهپور زاده اظهار داشت:جسمی حرکتی، ناشنوا، روحی روانی و ذهنی از دیگر معلولیت هاست که زیر پوشش جامعه معلولین شهرستان بافق قرار دارند.
رئیس جامعه معلولین بافق با تبریک روز جهانی عصای سپید گفت: معلولیت نا توانی و محرومیت نیست، چه بسا فرد معلولی با پشت کار آهنین خلاقیت هایی از خود بروز می دهد که از سایرافراد ساخته نیست.
وی افزود: نابینایان نه تنها نا توان نیستند بلکه از لحاظ روحی و روانی و فکری بسیاری غنی تر و توانمند تر از سایر افراد جامعه هستند.
رئیس جامعه معلولین بافق ،توانمندی روشندل محمد عسکری را یاد آور شد و بیان کرد: این روشندل بافقی با عشق و علاقه و پشتکار خود توانسته است با چشمان بسته در عرصه سرود، قرآن، اذان، کامپیو تر و تحصیل قله های موفقیت را فتح کند.
وی رتبه برتر کنکور کارشناسی و تحصیل او در دانشگاه تهران را خاطر نشان کرد و گفت: در سالجاری نیز این روشندل با رتبه 67 به دانشگاه اصفهان راه یافت و هم اینک در مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه به تحصیل اشتغال دارد.
شاهپور زاده همچنین بیکاری معلولان را معضل بزرگ اجتماعی خواند و گفت: طبق قانون، سهمیه سه درصد از فرصت های شغلی دستگاههای اجرایی و شرکت های دولتی به معلولین اختصاص دارد ولی این قانون به درستی اجرا نمی شود.
وی با بیان اینکه تنها 2 نفر از نابینایان بافق به کار اپراتوری اشتغال دارند یاد آور شد: این در حالی است که بنا بر ماده قانونی موجود، نهاد های دولتی باید 60 درصد از اپراتور های خود را از میان نابینایان انتخاب کنند.
شاهپور زاده حدود 10 هزار فرصت شغلی شهرستان بافق را یاد آور شد و افزود: از این تعداد فقط 100 معلول جذب کار شدند و به 200 نفر دیگر توجه ای نشده است.
وی با بیان اینکه تقریبا یک چهارم املاک و اراضی شهرستان بافق موقوفه است تصریح کرد: کمتر از پنج درصد کمک های مردمی به سمت و سوی نیاز معلولین سوق داده می شود.
این مسوول وظیفه جامعه معلولین را مددکاری و پیشگیری از معلولیت عنوان کرد و افزود: این جامعه مسایل و مشکلات معلولان را شناسایی و بررسی و افراد معلول را برای برقراری مستمری و رفع نیازها، به بهزیستی معرفی می کند.
شاهپور زاده با ابراز گلایه از کسبه هایی که مقداری از کالای خود را در معابر بر سر راه معلولان به ویژه نابینایان قرار می دهند، از ارگانهای ذیربط خواست تا نسبت به رفع مشکلات سد معبر و مناسب سازی برای عبور و مرور معلولا تلاش کنند.
بیش از 800 معلول تحت پوشش جامعه معلولان بافق قرار دارند و از کمک های غیر نقدی این نهاد بهره مند می شوند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار