معاون بهره‌برداری سازمان قطار شهری شیراز گفت: ایستگاه شاهد واقع در فاز یک خط یک قطار شهری شیراز فردا سه‌شنبه به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۳۱۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۳ 04 May 2015

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی و بین‌الملل سازمان قطار شهری شیراز، حسن مرادی اظهار داشت: همزمان با توسعه خطوط قطار شهری شیراز و افزایش ساعات بهره‌برداری از «فاز یک خط یک» در مسیر ایستگاه احسان تا ایستگاه نمازی به طول 10.5 کیلومتر، ایستگاه شاهد واقع در ابتدای بلوار شاهد فردا سه‌شنبه 15 اردیبهشت‌ماه 94 به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: بدین ترتیب با بهره‌برداری از این ایستگاه تعداد ایستگاه‌های بهره‌برداری شده این خط به شش ایستگاه خواهد رسید که شامل ایستگاه احسان واقع در میدان احسان، ایستگاه دکتر شریعتی واقع در بلوار معالی‌آباد، ایستگاه میرزای شیرازی، ایستگاه شاهد، ایستگاه قصردشت واقع در ابتدای کوچه گلخون و درنهایت ایستگاه نمازی واقع در میدان نمازی شیراز می‌شود.

مرادی خاطرنشان کرد: ایستگاه شاهد در راستای رفاه حال شهروندان شیراز و بهره‌مندی مسافران از حمل‌ونقل درون‌شهری پاک، ایمن و سریع به‌تمام امکانات رفاهی و استانداردهای موردنیاز ایستگاه‌های مترو مجهز شده است.

وی با اشاره به افزایش تدریجی ساعات بهره‌برداری در ماه‌های آینده یادآور شد که در حال حاضر شهروندان شیراز می‌توانند هرروزه به‌جز روزهای تعطیل از ساعت 10 تا 15 از خدمات مترو استفاده کنند.

به گفته وی، استقبال شهروندان از خدمات مترو هرروز در حال افزایش بوده و بدیهی است با افزایش ساعات بهره‌برداری و راه‌اندازی سایر ایستگاه‌های مسیر، مترو به‌عنوان یک وسیله حمل‌ونقل ریلی درون‌شهری با سرعت و بدون آلودگی و پرهیز از ترافیک و اتلاف وقت، جای خود را در زندگی شهروندان شیرازی پیدا خواهد کرد.

معاون بهره‌برداری سازمان قطار شهری شیراز در ادامه با اشاره به نظم حاکم بر ساعات حرکت قطار شهری در دنیا اظهار داشت: قطارهای متروی شیراز 10 دقیقه پس از ترک ایستگاه احسان، برای سوار و پیاده کردن مسافران در ایستگاه شاهد توقف داشته و در مسیر برگشت نیز 12 دقیقه پس از ترک ایستگاه نمازی، قطارها در ایستگاه شاهد توقف کرده و پس از جابه‌جایی مسافر به مسیر خود به سمت ایستگاه احسان ادامه خواهند داد.

مرادی در پایان با اشاره به حجم عملیات عمرانی صورت گرفته در ایستگاه تقاطعی و حساس میدان امام حسین (ع)، ابراز امیدواری کرد که با تمرکز عملیات اجرائی در فاز دوم و تخصیص به‌موقع اعتبارات و در پرتو همت و تلاش متخصصان داخلی، شاهد بهره‌برداری از تمام ایستگاه‌های خط یک از میدان احسان تا میدان گل سرخ و غلبه بر غول ترافیک شیراز باشیم.

برچسب ها: مترو شیراز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار