مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به وضعیت سبز زراعت ، میزان برداشت گندم در این استان را 700 هزار تن پیش بینی کرد.
کد خبر: ۳۱۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۱ 04 May 2015
به گزارش ایرنا، حسن روحی در جلسه هماهنگی خرید گندم در گرمی مغان گفت: گندم زارهای استان متاثر از بارش های مناسب در وضعیت مطلوبی قرار دارند.

وی 20 درصد تولید گندم استان را مربوط به اراضی گرمی مغان دانست و از بازدید قبل از برداشت از مزارع گندم در استان با هدف رصد و رفع آلودگی های احتمالی خبر داد.

به گزارش ایرنا ، علی نوبخت مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل نیز در این جلسه ظرفیت سیلوهای دولتی و خصوصی استان را 301 هزار تن ذکر کرد و گفت: با هدف

تسریع در تخلیه انبارها و خرید محصول بخشی از گندم مازاد نیاز به خارج از استان هدایت خواهد شد.

لطف الله نامور مدیرکل تعاون روستایی استان هم با بیان این که حداقل 5/2 برابر سال گذشته گندم خریداری خواهد شد بر لزوم استاندارد سازی 32 باسکول تعاون روستایی در استان تاکید کرد.

وی میزان رطوبت قابل قبول گندم برای خرید را حداکثر 14 درصد اعلام و افزود: این دستورالعمل بر خلاف سال های گذشته در گرمی مغان نیز اعمال خواهد شد.

وی اظهار کرد: بیشتر زارعان خرده مالک استان محصولات خود را به مراکز خرید تعاون روستایی عرضه خواهند کرد و اگر عملیات خرید ، ذخیره و تخلیه محصول به سرعت انجام نشود بازار دلالان رونق خواهد گرفت.

رنجبر کارشناس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز از عزیمت کمباین های برخی از مناطق تحت خشکسالی کشور به استان اردبیل خبر داد و گفت: باید با کار جمعی برای مدیریت صف های طولانی ، مراجعات زارعان و مشکلات ناشی از افزایش عرضه محصول تلاش کنیم.

محمود علایی فرماندار گرمی مغان نیز در این جلسه با اشاره به وضعیت مطلوب مزارع غلات این شهرستان میزان برداشت گندم در گرمی مغان را بیش از 100 هزار تن پیش بینی کرد.

وی بر هماهنگی و آمادگی مستمر و بی وقفه مراکز و عوامل خرید گندم به منظور آهنگ خرید و حمل مناسب محصول تاکید کرد.

گرمی مغان با 120 هزار هکتار اراضی قابل کشت و 12 هزار بهره بردار در شمال اردبیل قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار