کد خبر: ۳۱۰۶۶۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹ 12 October 2016
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
هزاران نفر از شهروندان اردبیل در قالب دسته ها و هیئت‌های عزاداری نماز ظهر عاشورا را در راستای ترویج فرهنگ نماز و به عنوان فلسفه وجودی حادثه کربلا در اماکن عمومی این شهر اقامه کردند.

به گزارش مهر، نماز ظهر عاشورا در اردبیل به اقامت آیت‌الله سیدحسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در میدان سرچشمه اردبیل برگزار شد.

در این مراسم هزاران عزادار زن و مرد در صف های بهم فشرده نماز ظهر را به یاد نماز ظهر عاشورا برپا و جلوه های معنوی پرشکوهی را در خیابان های مرکزی شهر اردبیل رقم زدند.

نماز ظهر عاشورا در اردبیل علاوه بر میدان سرچشمه در امامزاده صدرالدین و میدان وحدت نیز با حضور هزاران عزادار برگزار شد، همچنین مساجد، حسینیه ها و بقاع متبرکه نیز در سراسر استان اردبیل میزبان نمازگزاران بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در حاشیه ظهر عاشورا در اردبیل با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ عاشورا در جامعه گفت: نماز ظهر عاشورا فلسفه وجودی حادثه کربلا است و باید این بحث مهم مورد توجه و ترویج قرار گیرد.

حجت الاسلام مهدی ستوده به حضور دسته های  عزاداری در نماز ظهر عاشورا اشاره کرد و بیان داشت: در این خصوص برای شرکت دسته ها محلات ششگانه و ۱۳ گانه اردبیل در مناطق اعلام شده تاکید شده بود.

وی با تاکید بر اینکه باید در این زمینه گام بزرگی در اردبیل برداشته شود، متذکر شد: از گذشته تاکنون این شهر به دلیل عزاداری اصیل و باشکوه به شهر حسینیت شهرت داشته است.

ستوده با بیان اینکه نماز ظهر عاشورا در اردبیل در سه نقطه شهر اردبیل برپا شده بود، افزود: میدان سرچشمه، امامزاده صدرالدین و هاشمیه واقع در میدان وحدت نقاطی بودند که امسال برای برپایی نماز ظهر در نظر گرفته شده بود.

وی با بیان اینکه پیش از این نماز ظهر عاشورا در میدان سرچشمه اردبیل برگزار می شد، ادامه داد: با توجه به استقبال شهروندان اردبیل در سال های گذشته، امسال از میدان سرچشمه تا چهارراه تازه میدان برای این منظور پیش بینی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار