کد خبر: ۳۰۹۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲ 09 October 2016
به گزارش تابناک یزد،معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش یزد با اشاره به ضرورت تغییر سبک زندگی در راستای تأمین سلامت ساختار قامتی دانش‌آموزان، گفت: شش پایگاه سنجش ساختار قامتی ویژه غربالگری و مشاوره سلامت دانش‌آموزان در استان یزد راه‌اندازی می‌شود.

"عباس دهقان"  در مورد وضعیت ساختار قامتی دانش‌آموزان استان یزد، اظهار کرد: با توجه به سبک زندگی امروز جامعه و رشد تکنولوژی،‌ کم تحرکی و تغذیه نامناسب یکی از مباحث مهم است که گریبانگیر دانش‌آموزان شده است.

وی اجرای طرح‌های متعدد در سطح مدارس را از جمله برنامه‌های معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش یزد دانست و بیان کرد: انجام پژوهش‌های تخصصی در راستای بررسی وضعیت ساختار قامتی دانش‌آموزان قدم اول اداره کل آموزش و پرورش در این حوزه است.

دهقان با بیان این که در حال حاضر نمی‌توان آمار دقیقی از وضعیت ساختار قامتی در مدارس استان ارائه کرد،‌ گفت: کم تحرکی افراد مختلف جامعه به ویژه دانش‌آموزان مشکلات ساختار قامتی و ناهنجاری‌های این حوزه را بین دانش‌آموزان افزایش داده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش یزد ادامه داد: اجرای المپیادهای ورزشی،‌ طرح حیاط پویا، ورزش صبحگاهی و فعال کردن کانون‌های ورزشی به عنوان مکمل درس تربیت بدنی در مدارس،‌ از جمله اقدامات انجام شده به منظور ایجاد تحرک بین دانش‌آموزان در مدارس استان یزد است.

این مقام مسئول با اشاره به این که در سال تحصیلی گذشته بیش از 80 هزار دانش‌آموز در 600 مدرسه استان در طرح المپیاد ورزشی شرکت کردند، افزود: شش پایگاه سنجش ساختار قامتی به منظور غربالگری و مشاوره سلامت دانش‌آموزان در استان یزد راه‌اندازی می‌شود.

وی انعقاد تفاهم‌نامه بین هیات پزشکی و هیئات ورزشی استان در راستای حمایت و پشتیبانی دانش‌آموزانی که دچار مشکل ساختار قامتی هستند، از دیگر اقدامات در دستور کار است.

دهقان در مورد برنامه‌های آینده اداره کل آموزش و پرورش که در حوزه تحرک و شادابی بیشتر دانش‌آموزان تدوین شده است،‌ اظهار کرد: بحث احیای طرح سباح و آموزش شنا در پایه سوم از جمله برنامه‌های آینده این اداره کل است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خطاب به دانش‌آموزان مقاطع تحصیلی مختلف، توصیه کرد: در هنگام رفتن به مدرسه از کیف سبک و استاندارد استفاده کنند، از حرکت‌های معقول برای راه رفتن و ‌نشستن روزانه استفاده کنند.

دهقان در پایان سخنان خود با تاکید بر اضافه کردن ورزش به سبد زندگی افراد به ویژه دانش‌آموزان، خاطرنشان کرد: تغذیه مناسب فارغ از مصرف هرگونه غذای فست فودی و کنسروی نقش مهمی در تأمین سلامت دانش‌آموزان و ساختار قامتی آنها ایفا می‌کند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار