حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی:
مهمترین و والاترین درسی را که می توان از جریان قیام حضرت اباعبدالله حسین (ع) می توان آموخت مسئله آزادگی و استکبار ستیزی است که نشان می دهد مسلمان نبایستی هیچگاه در برابر ظلم مستکبران سر فرود آورد.
کد خبر: ۳۰۸۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱ 07 October 2016
به گزارش تابناک آذربایجان غربی حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام عزاداری امام حسین (ع) اظهار کرد: هرکس این ایام را با عظمت شمارد نشانگر این است که تقوای الهی در وجود او حاکم شده است.

وی مهمترین و والاترین درسی را که می توان از جریان قیام حضرت اباعبدالله حسین (ع) می توان آموخت مسئله آزادگی و استکبار ستیزی است که نشان می دهد مسلمان نبایستی هیچگاه در برابر ظلم مستکبران سر فرود آورد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: از همه عزیزانی که امروز مراسم عزای حضرت علی اصغر(ع) را نیز برگزار کردند تقدیر و تشکر می کنیم و امیدواریم ادامه مراسمات ایام محرم را نیز با حفظ ادب و حرمت برگزار و سعی کنند در روند برگزاری مجالس عزاداری مزاحمتی برای شهروندان ایجاد نکنند.

قریشی با بیان اینکه در هفته امربه معروف و نهی از منکر قرار گرفته ایم،تصریح کرد: یکی از مهمترین هدف قیام حضرت امام حسین(ع) امربه معروف و نهی از منکر است.

وی یکی از مهمترین راه های جلوگیری از خلاف در جامعه را نیز حاکم بودن این واجب الهی در جامعه دانست و گفت: این وظیفه ابتدا برای مسئولین و سپس برای مردم واجب است که بایستی به آن توجه داشته باشند.

قریشی ادامه داد: اخیرا نیز یکی از مسئولین شهر در بازدیدی که از اداره مربوطه داشتند و زمانی که نماز خانه آن اداره را نشان وی داده اند گفته است این مکان ربطی به من ندارد و من مسئول قسمت دیگری هستم که در این راستا بایستی حتما این مسئول کنار گذاشته شود.

وی در خصوص تجمع واحد هیئت های عزاداری نیز اظهار کرد: مسئولین فرهنگی و هیات های مذهبی لازم است به این موضوع توجه داشته باشند چراکه این امر نماد وجود وحدت و صمیمیت هیات های مذهبی است.

قریشی بر اهمیت برپایی نماز ظهر روز عاشورا نیز تاکید کرد و افزود: متاسفانه در شهر ما برنامه های مناسبی برای عصر عاشورا در داخل شهر وجود ندارد با توجه به اینکه عصر عاشورا مهترین وقت عزاداری است بنابراین امیدواریم مسئولین فرهنگی شهر و مسئولین هیئت های مذهبی نسبت به این موضوع توجه کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه خاطرنشان کرد: روز اهل قبیله که سومین روز شهادت امام حسین(ع) و یاران با وفای آن حضرت است بهتر است با رسمیت برگزار شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار