معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه اظهار کرد: برآورد ما وجود 60 هزار واحد مسکونی روستایی غیرمقاوم در استان است.
کد خبر: ۳۰۸۰۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۴ 06 October 2016
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا ،منطقه کرمانشاه، افشین انتظاری در نشست خبری امروز (15 مهر) که به مناسبت روز روستا برگزار شد، با اشاره به وجود 142 هزار واحد مسکونی روستایی در استان، اظهار کرد: از این تعداد 127 هزار و 304 واحد در روستاهای بالای 20 خانوار استان قرار دارند.

وی با اشاره به مقاوم سازی 46 هزار و 797 واحد روستایی استان با استفاده از تسهیلات کم بهره، گفت: این میزان 33 درصد مجموع واحدهای روستایی استان را شامل می‌شود.

انتظاری تصریح کرد: مقاوم سازی واحدهای روستایی با استفاده از تسهیلات کم بهره از سال 1373 شروع شد، اما بازسازی 37 هزار و 573 واحد استان مربوط به سالهای 1384 تاکنون است که اوج اقدامات مقاوم‌سازی مسکن روستایی استان انجام شده است.

معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه با بیان اینکه برخی خانوارهای روستایی بدون استفاده از تسهیلات کم بهره کار مقاوم‌سازی مسکن خود را انجام داده‌اند، گفت: برآورد ما وجود 60 هزار واحد روستایی غیرمقاوم در استان است.

انتظاری تصریح کرد: برنامه ما این است که تا افق 1405، 70 درصد این واحدها را با استفاده از تسهیلات کم بهره مقاوم سازی کنیم.

این مقام مسئول سقف تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی را در سال جاری 20 میلیون تومان برای روستاهای نوار مرزی و 18 میلیون تومان برای سایر روستاها عنوان کرد.

وی با بیان اینکه وضعیت مقاوم‌سازی واحدهای روستایی استان روبه رشد است، گفت: در گذشته با کمترین ریشتر زلزله خسارت‌های مالی و جانی را در روستاها شاهد بودیم، اما با این روند مقام‌سازی هم اکنون تلفات و خسارات تا حد زیادی کاهش پیدا کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار