کد خبر: ۳۰۷۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳ 06 October 2016
تابناک / رئیس کل دادگستری گیلان از ورود سالانه 500 هزار فقره پرونده و رسیدگی و صدور رای برای این تعداد پرونده در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، احمد سیاوش‌پور عصر امروز در دیدار کارکنان دادگستری این شهرستان با آیت‌الله رضا رمضانی نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به وجود 26 حوزه قضایی در استان اظهار کرد: در 16 شهرستان دادگستری‌ها دایر هستند.

وی به فعالیت 10 حوزه دادگستری در بخش‌های گیلان اشاره کرد و افزود: 325 نفر قاضی و یک‌هزار و 300 نفر کارکنان اداری در دادگستری‌های استان فعالیت می‌کنند.

رئیس کل دادگستری گیلان از ورود سالانه 500 هزار فقره پرونده به دستگاه قضایی استان خبر داد و بیان کرد: سالانه تعداد 500 هزار فقره پرونده منتهی به صدور رای می‌شود.

سیاوش‌پور با بیان اینکه حجم ورودی پرونده‌ها به دادگستری گیلان بسیار است، تصریح کرد: پرونده‌های ورودی به دادگستری نسبت به استان‌های هم‌تراز گیلان رشد دارد.

وی، یکی از دلیل‌های افزایش حجم پرونده‌های ورودی به دادگستری گیلان را ورود گردشگران از نقاط دیگر عنوان کرد و گفت: گیلان 2 میلیون و 500 هزار نفر جمعیت ثابت دارد و معادل این جمعیت گردشگران وارد استان می‌شوند اما این موضوع در آمارها در نظر گرفته نمی‌شود.

رئیس کل دادگستری گیلان با تأکید براینکه از امنیت مناسبی در استان برخوردار هستیم، خاطرنشان کرد: وقوع جرائم خشن، قتل، آدم‌ربایی و ... در گیلان کاهش داشته و در رتبه 23 کشور هستیم.

سیاوش‌پور به رتبه نخست جرائم گیلان در نزاع و درگیری فیزیکی اشاره کرد و یادآور شد: آستانه تحمل مردم پایین است ضمن اینکه مواد مخدر جزو فراوانی جرائم مواد مخدر در استان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مسائل اجتماعی در گیلان تحت کنترل است، یادآور شد: قضات دادگستری با روش‌های عقلانی و تدبیر موضوع‌ها را پیگیری می‌کنند.

رئیس کل دادگستری گیلان به کنترل مناطق دارای بسترهای معضل اخلاقی در استان اشاره کرد و گفت: وجود برخی از مسائل اجتناب‌ناپذیر است و تلاش می‌کنیم جرائم کاهش پیدا کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار