معاون سرمايه‌گذاري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گفت: سهم گردشگري در اقتصاد ايران در حد صفر است.
کد خبر: ۳۰۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۵ 04 May 2015
به گزارش تابناک یزد، سعيد شيرکوند در همايش ملي توسعه دانايي‌محور خليج‌ فارس با اشاره به اينکه در چندماهه اخير در اقتصاد جهاني و زندگي بشر اتفاقات بزرگي رخ داده است، اظهار کرد: پيشرفت‌هاي تکنولوژي باعث شده درآمدها بسيار اما خلق درآمد بسيار کم شود.
وي ادامه داد: طي پنج دهه گذشته درآمد ناخالص دنيا، کشورها و افراد جوامع مختلف افزايش پيدا کرده اما خلق درآمد که مهم است کم شده است.
وي با اشاره به اينکه انسان‌ها با اوقاتي روبرو هستند و اين اوقات بايد صرف امور ديگري کنند، بيان کرد: به همين دليل است که گردشگري اهميت و جايگاه ويژه‌اي پيدا کرده است.
معاون سرمايه‌گذاري سازمان ميراث فرهنگي با بيان اينکه هر چند اقتصاد جهاني سالانه رشد کرده است اما سهم اقتصاد گردشگري بالاتر از 10 درصد بوده است، تصريح کرد: در حال حاضر گردشگري از تفنن و سرگرمي تغيير ماهيت داده و به صنعت تبديل شده است.
شيرکوند خاطرنشان کرد: متاسفانه در کشور ما و بوشهر در سطح ملي و استاني خيلي جدي نگرفتيم و يکي از دلايل آن نفت و درآمدهاي نفتي است.
وي با اشاره به اينکه کشور ما جزء 10 کشور اولي اسن که گردشگر دارد، اظهار کرد: اما سهم گردشگري در اقتصاد کشور ما خيلي کم و در حد صفر است.

فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار