مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري استان ایلام گفت: پیش‌بینی می‌شود بر اساس طرح«کتیرا» گیری از «گون‌زارهاي» ایلام ميزان 500 كيلوگرم كتيرا توسط بهره‌برداران استحصال شود كه ارزش ريالي آن 250 ميليون ريال است،
کد خبر: ۳۰۷۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶ 05 October 2016

مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري استان ایلام گفت: براي اولين بار در سطح 20 هكتار از گون‌زارهاي این استان كار بهره‌برداری و توليد كتيرا آغاز شد.

به گزارش تابناک ایلام؛دکتر «رضا احمدي» اظهار کرد: بهره‌برداری از گون‌زارهاي استان توسط شرکت‌های تعاوني احياء و بهره‌برداری پس از آموزش‌های لازم توسط كارشناسان اين اداره كل و استادكار بهره‌برداری كتيرا از استان اصفهان انجام می‌گیرد.

وي افزود: با توجه به وجود گون‌زارهاي انبوه در سطح استان و شرکت‌های تعاوني احياء و بهره‌برداری از منابع طبيعي، تهيه طرح بهره‌برداری از آن‌ها در دستور كار اين اداره كل قرار گرفت که پس از سير مراحل آموزشي، ترويجي و فني اين كار در تابستان سال جاري در قالب قرارداد حفاظت مشاركتي با شركت تعاوني فعال در منطقه سيوان در سامان عرفي آن صورت می‌گیرد.

مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري استان ایلام در پایان اضافه کرد: كار حفاظت از منطقه و احياء آن با گونه‌های مناسب نيز عملياتي خواهد شد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار