دکتر سعید صید یوسفی؛
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی ایلام به مردم گفت: با فرا رسیدن ماه محرم مردم، آشپزخانه ها و هیات های مذهبی باید گوشت قرمز و مرغ مورد نیاز خود برای تهیه غذا را از مراکز مجاز و مورد تایید اداره کل دامپزشکی تهیه کنند.
کد خبر: ۳۰۷۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲ 05 October 2016
به گزارش تابناک ایلام ؛ دکتر سعید صید یوسفی روز چهارشنبه اظهار کرد: تهیه گوشت از مراکز غیرمجازی که مورد تایید اداره کل دامپزشکی نیستند به علت وجود انواع بیماری های مشترک انسان و دام و عدم نظارت کارشناسان این اداره کل بر احشام ذبح شده در این مراکز، امکان ابتلای فرد مصرف کننده به بیماری های مختلف وجود دارد.

صیدیوسفی یادآور شد: همزمان با فرارسیدن ماه محرم این اداره کل 28 گروه شامل 14 گروه ثابت و 14 گروه سیار را برای نظارت بر ذبح شرعی و بهداشتی دام ها و فرآورده های خام دامی در هیات ها و اماکنی که به مقادیر زیاد اقدام به پخت و توزیع نذری می کنند، ساماندهی کرده است.

وی گفت: از ابتدا تا انتهای ماه محرم بویژه در ایام منتهی به تاسوعا و عاشورا، نظارت ها بر این اماکن از سوی این گروه ها به منظور بررسی لاشه احشام مورد استفاده در پخت غذای نذری تشدید می شود.

وی به تردد زائران از مرز مهران به سمت عتبات عالیات در ماه محرم هم اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به عبور مردم از مرز مهران و توقف آنها در داخل شهر علاوه بر هیات ها و اماکن پخت و توزیع غذای نذری، قصابی، کبابی و غذاخوری ها نیز مورد نظارت و بررسی گروه های دامپزشکی قرار می گیرند.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان ایلام تاکید کرد: ذبح و کشتار احشام و طیور در معابر عمومی و یا هر مکانی خارج از کشتارگاه های مورد تایید دامپزشکی ممنوع است و پیگرد قانونی دارد.

صیدیوسفی افزود: افراد و متولیان هیات ها در صورت مشاهده هرگونه تخلف یا ارائه پیشنهاد و انتقاد در این زمینه می توانند با شماره تلفن رایگان و 24 ساعته 1512 تماس بگیرند./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار