کد خبر: ۳۰۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۹ 04 May 2015
مدیرکل اداره هواشناسی استان البرز از ورود سامانه‌ای بارشی به آسمان استان و هفته‌ای ناپایدار در البرز خبر داد.
منصور رحمانیان امروز در گفت‌وگو با فارس در کرج اظهار داشت: بر اساس پیش‌بینی هواشناسی، انتظار داشتیم که بعد از ظهر روز شنبه آسمان استان البرز کمی ابری تا نیمه ابری، همراه با وزش باد و در ارتفاعات همراه با رگبار باشد.
وی تصریح کرد: این شرایط برای امروز نیز پیش‌بینی شده و انتظار داریم که روز یکشنبه و دوشنبه نیز وضعیت جوی البرز ناپایدار باشد.
این مسئول افزود: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل داده‌های علمی، از امروز بر حجم ابرها در آسمان البرز افزوده شده و احتمال وزش باد شدید وجود دارد.
رحمانیان گفت: این شرایط برای روز دوشنبه نیز پیش‌بینی می‌شود و از روز سه‌شنبه به دلیل افزایش ابرها، شاهد رگبار بهاری و رعد و برق خواهیم بود.
وی افزود: در روزهای آینده دمای هوا در استان البرز نیز حدود 2 درجه کاهش می‌یابد.
مدیر کل اداره هواشناسی استان البرز بیان داشت: با توجه به شرایط جوی انتظار داریم که طی روزهای یکشنبه و دوشنبه در برخی ساعات آسمان استان البرز غبارآلود باشد.
رحمانیان گفت: با توجه به اینکه در این هفته احتمال رگبار بهاری وجود دارد، امیدواریم که تا روزهای پایانی هفته شرایط فوق ادامه داشته باشد.
وی اظهار داشت: البته حجم بارندگی‌ها به اندازه‌ای نیست که خشکسالی‌ها را جبران کند و بیشتر در ارتفاعات شاهد بارش‌های پراکنده هستیم.
مدیر کل اداره هواشناسی استان البرز تصریح کرد: بنابراین همان توصیه‌های همیشگی از جمله ضرورت اصلاح الگوهای مصرف و کاهش مصرف آب و صرفه‌جویی را باید به طور مداوم تکرار کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار