معامله‌گران بورس تهران امروز با داغ‌تر شدن زمزمه‌ انتشار گزارش‌های ۶ ماهه حسابرسی‌نشده قابل‌قبول در گروه خودرویی‌ها شاهد میانداری این گروه برای چیره شدن تقاضا بر عرضه سهام بودند، هرچند که کلیت بازار با معاملات کم‌عمق مواجه است.
کد خبر: ۳۰۶۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴ 03 October 2016
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه 12 مهرماه 95، با کاهش 22 واحدی به رقم 77 هزار و 265 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن اما با 3 واحد افت روی رقم 15 هزار و 46 واحد ایستاد.

امروز همچنین شاخص سهام آزاد شناور با 93 واحد افزایش به رقم 85 هزار و 999 واحد دست یافت. شاخص بازار اول اما با افزایش 34 واحدی در حالی به رقم 53 هزار و 955 واحد رسید که شاخص بازار دوم با کاهش 341 واحدی به عدد 169 هزار و 628 واحد دست یافت.

شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز در پایان معاملات این بازار با کاهش یک واحدی روی رقم 818 واحد ایستاد.

بر اساس این گزارش معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت فولاد مبارکه اصفهان با 35 واحد و بانک انصار و معدنی و صنعتی گل گهر هر یک به میزان 17 واحد بالاترین تأثیر منفی را بر محاسبه شاخص کل بورس به دوش کشیدند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت سایپا با 55 واحد، ایران‌خودرو با 53 واحد و سرمایه‌گذاری سایپا با 12 واحد افزایش بالاترین تأثیر مثبت را در برآورد این نماگر به‌جای گذاشتند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 301 میلیارد تومان بالغ شد، در حالی‌که ارزش معاملات نقدی سهام در بازار خرده‌فروشی از 261 میلیارد تومان تنها اندکی بالاتر رفت. بر این اساس امروز در بورس تهران بیش از یک میلیارد و 386 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 94 هزار و 477 نوبت دادوستد شد.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌ کمباین‌سازی ایران و حق تقدم خرید سهام سرمایه‌گذاری اعتبار ایران از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت سایپا شیشه متوقف شد. درعین‌ حال نماد معاملاتی اوراق مشارکت میدکو و شهرداری قم برای پرداخت سود علی‌الحساب ماهانه متوقف شدند.

بر اساس این گزارش امروز 31 میلیون و 650 هزار سهم شرکت تولید برق ماه‌تاب کهنوج در بازار دوم فرابورس برای نخستین بار عرضه و به قیمت هر سهم 930 تومان کشف قیمت شد. در این عرضه اولیه سهم هر یک از معامله‌گران برخط حداکثر 500 سهم تخصیص داده شده است.

امروز اندکی بیش از 12 میلیون سهم صنایع آذرآب به ارزش بیش از 6 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده انتقال داده شد.

5 میلیون سهم پتروشیمی مبین نیز به ارزش 2 میلیارد تومان امروز کد به کد شد. اندکی بیش از 3 میلیون سهم سرمایه‌گذاری دارویی تأمین نیز به ارزش 2 میلیارد تومان با معاملات انتقالی همراه بود.

بر اساس این گزارش امروز بازار سهام در میان کم‌عمقی سایر گروه‌های معاملاتی شاهد خودنمایی خودرویی‌ها در آستانه انتشار گزارش‌های عملکرد 6 ماهه حساب‌رسی‌نشده در این گروه بود.

انتظار برای اعلام تعدیل مثبت با اهمیت سود در سایپا در حالی امروز نیز به تثبیت صف خرید 52 میلیون سهمی در پایان معاملات امروز این سهم منتهی شد که کم‌تر از 192 میلیون سهم امروز در این نماد به ارزش بیش از 27 میلیارد تومان در سقف دامنه نوسان قیمتی دست‌به‌دست شد.

علاوه بر جمع‌آوری برای سهام خودرویی‌ها در حالی امروز همپای افزایش عرضه‌کنندگان سهام حقیقی و حقوقی در این گروه پیش رفت که ایران‌خودرو نیز با معامله بیش از 122.5 میلیون سهم به ارزش بیش از 40.5 میلیارد تومان در بالاترین دامنه نوسان قیمتی امروز با صف خرید 8 میلیون سهمی به کار خود پایان داد.

درعین‌ حال گروه خودرویی‌ها در حالی امروز با تعدیل قیمت سهام در دامنه نوسان مثبت قیمتی همراه بودند که گروه قطعه‌سازان نیز هم‌سو با خبرهای مختلف از سفر وزیر صنعت به فرانسه و رایزنی‌های وی با غول‌های بزرگ خودروسازی دنیا با افزایش اقبال خریداران سهام روبه‌رو شده‌اند.

امروز گروه دارویی‌ها نیز موردتوجه معامله‌گران اغلب نوسان‌گیر بازار قرار گرفت. درعین‌حال گروه رایانه و انفورماتیک نیز با تعدیل قیمت سهام این گروه را با افزایش تقاضا بر عرضه سهام به نظاره نشست.

گروه پالایشی‌ها اما با صف خریدهای ناپایدار و کم‌حجم در برخی نمادهای این گروه ازجمله «شبریز» و «شراز» همراه شده‌اند. در گروه اپتیکی و اندازه‌گیری نیز نماد معاملاتی کنتورسازی ایرا‌ن، این روزها سهامداران کم‌تر از یک درصدی وحشت‌زده این سهم را به تکاپو انداخته تا نحوه ارزیابی اطلاعات و گزارش‌های مورد ادعای این ناشر به سازمان بورس را از متولی بازار سرمایه مطالبه کنند.

ناشری که تاکنون نتوانسته مجمع سالیانه سهامداران خود را برگزار و برای چهارمین دفعه آن را لغو کرده است و باید برای اعلام تعدیل 400 درصدی سود برآوردی و ادعای صحت صورت‌های مالی آن از سوی حسابرس معتمد بورس و دلیل روشن بازگشایی نماد پیش از آغاز سال جاری و توقف آن در شرایط حاضر پاسخی روشن و قابل‌ اعتماد به بازار ارائه دهند.

بازار سهام امروز بازاری متعادل و کم‌عمق بود که با افزایش شایعات در گروه خودرویی‌ها شاهد افزایش اقبال خریداران نسبت به فروشندگان سهام در این گروه و قطعه‌سازی‌ها بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار