کد خبر: ۳۰۶۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۸ 03 May 2015
شهردار نور گفت: ساماندهی پارک جنگلی نور، به‌عنوان بزرگ‌ترین پارک جنگلی طبیعی و جلگه‌ای خاورمیانه ضمن جذب گردشگر و ارائه خدمات لازم، منبع درآمدی محسوب و با اشتغالزایی به اقتصاد خانوار و منطقه کمک می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس ، سید‌صابر سجادی عصر امروز در نشست صمیمی با خبرنگاران رسانه‌های جمعی این شهرستان اظهار کرد: اولویت‌بندی اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها با هم‌فکری و تعامل شورای شهر در قالب بودجه سالانه تعریف و سپس عملیاتی می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت شهرداری در بخش‌های فرهنگی، آموزشی و عمرانی افزود: آنچه برای شهروندان و سایر هم‎وطنان در ورود و تردد به شهر قابل مشاهده و لمس است، بیشتر امور فیزیکی عمرانی است.

شهردار نور بیان کرد: شهرداری نور با حمایت جدی شورای شهر، با تدوین برنامه‌های کوتاه‌مدت و زودبازده، میان‌مدت و بلندمدت، پروژه‌هایی را تعریف کرد که با اولویت و تناسب وضعیت جغرافیایی ـ آب و هوا ـ در کنار هم اجرایی می‌شوند تا با زمان‌بندی انجام شده تکمیل و به نتیجه برسد.

این مسئول، پارک جنگلی نور را یک ظرفیت بزرگ برای این شهرستان دانست و خاطرنشان کرد: یکی از پروژه‌های الویت‌دار شهرداری و شورای شهر نور، ساماندهی این پارک جنگلی به‌عنوان بزرگ‌ترین پارک جنگلی طبیعی و جلگه‌ای خاورمیانه است که ضمن جذب گردشگر و ارائه خدمات لازم، منبع درآمدی محسوب و با اشتغال‌زایی به اقتصاد خانوار و منطقه کمک می‌کند.

سجادی از اقدامات انجام‌شده شهرداری در این پارک گزارشی ارائه کرد و یادآور شد: در مدت یک‌سال و اندی که مدیریت پارک به شهرداری نور واگذار شد، کار بهسازی آسفالت، روشنایی معابر، ساماندهی رمپ ورودی، مرمت و بهسازی سرویس‌های بهداشتی، احیای تأسیسات پارک به‌ویژه مسجد، نصب دوربین‌های مدار بسته انجام و پاکیزه نگه داشتن این ذخیره‌گاه طبیعی که گونه‌های نایاب درختی جهان در آن دیده می‌شود، در جمع‌آوری زباله فرهنگ‌سازی شد.

وی بیان کرد: در تلاش هستیم تا با ورود بخش خصوصی توانمند این پارک را به محل نمونه گردشگری تبدیل و با حفظ محیط طبیعی، زیستی و جنگل درآمدزایی ایجاد کنیم.

* تلاش برای تحقق شعار پایتخت ساحلی

شهردار نور تصریح کرد: ما به‌دنبال تحقق شعار آرمانی «نور پایتخت ساحلی ایران» هستیم اما برای این منظور باید زیرساخت‌ها را تقویت کنیم، کریدور یا همان خیابان ساحلی که فاز نخست آن سال گذشته افتتاح و بهره‌برداری شد و فاز 2 و 3 آن نیز در دستور کار جدی امسال قرار دارد، به‌عنوان یکی از زیرساخت‌ها که نقش به‌سزایی در کاهش ترافیک و افزایش جذب گردشگر و افزایش مدت زمان اقامت آنان دارد، محسوب می‌شود.

این مسئول کمک به تکمیل پروژه کمربندی نور ـ رویان، انجام مطالعات ترافیکی شهر نور،اصلاح هندسی تقاطع‌ها و میادین و نیز ایجاد میدان‌های جدید و شبکه‌های دسترسی، نصب چراغ راهنمای زمان‌دار ـ هوشمند ـ، احیای علائم ترافیکی، نصب تابلوهای جهت‌نما راهنمای مسافران را از دیگر اقدامات زیرساختی انجام گرفته و یا در حال انجام شهرداری و شورای اسلامی شهر نور ذکر کرد.

سجادی از رودخانه‌ها به‌عنوان ظرفیت توریستی و زیرساختی یاد کرد و افزود: رودخانه لاویج‌رود که کارایی بسیار بالایی در گذشته داشت و در سالیان نه‌چندان‌دور محل تردد لنج و کرجی و حمل بار بود، اکنون به دلیل ساخت‎وسازها و کاهش دبی و لایروبی نشدن، از انتفاع خارج شد و حتی از سیال بودن به رکود و ماندگی رسید، بنابراین به‌دنبال افزایش دبی آب ورودی به این رودخانه و احیای آن هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا عرصه زمینی به مساحت حدود 7 هزار متر مربع به ارزش 9 میلیارد ریال شناسایی شد و با مالکان به توافقاتی رسیدیم که با تملک آن سه هدف عمده را دنبال می‌کنیم، نخست احداث کانال برای جمع‌آوری آب‌های سطحی و مازاد زمین‎های کشاورزی آیش غرب نور، هدایت آب مازاد آب‌بندان به این کانال برای پیشگیری از سیل و هدایت آب به رودخانه لاویج رود با هدف افزایش دبی و احیای آن که با این اقدام  ضمن جلوگیری از وقوع سیل و خسارت به شهر و شهروندان، با احیای لاویج‎رود و استفاده توریستی از آن به ایجاد اشتغال و کسب در آمد کمک شایانی می‌شود.




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار