مدیر کل آموزش و پرورش لرستان خبرداد:
در اولین روز از ایام محرم الحرام 330هزار دانش آموز لرستانی با هدف کمک به دانش آموزان نیازمندو با شعار(( مهر در انتظار همدلی )) شور عاطفه را برپا کردند . مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در این مراسم با تسلیت ایام شهادت سید و سالار شهیدان گفت : شور عاطفه ها ، شوری است که از یکرنگی و صفای دل های مهربان برپا شده است .
کد خبر: ۳۰۶۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹ 03 October 2016
به گزارش تابناک  لرستان ؛ گودرز کریمی فر با اشاره به اجرای مراسم شور عاطفه ها در 4هزار و207آموزشگاه افزود : شور عاطفه ها بزم صفای دلها و دل های باصفاست . 
وی خاطر نشان کرد :شور عاطفه ها فرهنگ نوع دوستی را در جامعه رواج می دهد وباید گفت که شور عاطفه ها ،ترغیب احساسات خیرخواهانه دانش آموزان بابضاعت است .
کریمی فر تاکید کرد  : شور عاطفه ها در راستای تقویت وفاق وهمدلی برای حمایت از نیازمندان برگزار می شود ، چرا که معتقدیم که باید شادی ها را تقسیم کرد .
  وی در ادامه هدف از برگزاری شور عاطفه ها را در مدارس توسعه انفاق و احسان و ترویج فرهنگ نیکوکاری برشمرد و افزود : معتقدم پیش از آن که دست های نیازمند محتاج گرفتن باشد،  باید دست های محسنین و نیکوکاران مشتاق بخشش باشد .
مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در بیان این جمله به شعری اشاره کردو افزود : گفت پیغمبر که حق فرموده است /قصد من از خلق احسان بوده است / من نکردم خلق تا سودی کنم / بلکه تا بر بندگان جودی کنم کریمی فر بر این نکته تاکید کرد که انسان بخشنده آن گاه که هم نوعان خود را شاد می بیند ،با نشاط می شود چرا که : به جهان خرم از آنم که جهان خرم از اوست / عاشقم بر همه عالم که همه عالم از اوست وی تاکید کرد : انسان های بخشنده ،افراد بزرگی هستند که داشته های خود را داده الهی می دانند و خود را موظف می دانند بخشی از اموال خود را در راه رضایت الهی انفاق کنند .
کریمی فر خوشبخت را انسانی برشمرد که وجودش آرام بخش دیگران باشد و افزود : چنین انسانی با دستانی پراز مهر ، نوازشگر هم نوعان خود است . 
وی تصریح کرد : معتقدم برخی انسان ها بزرگ زاده می شوند ، عده ای بزرگی را به دست می آورندو عده ای نیز بی آنکه خود بخواهند بزرگی را همراه با خود دارند .
کریمی فر نیکوکاران را جزئی از این گروهها برشمرد و گفت : امام رضا (ع) فرمود ند که مهربانی کردن با مردم اولین فرمان عقل پس از ایمان است . 
وی در ادامه با توصیه به دانش آموزان و فرهنگیان آنان  را به حضور با نشاط در شور عاطفه ها دعوت کرد و افزود : بر این باورم که انسان زائیده شرایط نیست ، بلکه خالق شرایط است و باید ما و شما شرایطی را خلق کنیم تحت عنوان حماسه احسان ، نیکوکاری و عاطفه .
کریمی فر تصریح کرد : احسان و نیکوکاری به هر اندازه ای که باشد ارزشمند است ولو به دمی ، به درهمی ، به قلمی و به قدمی ، زیرا  احسان زیبنده اخلاق اسلامی است که می خواهد از الگوهای دینی و ارزش هایی مکتبی الهام بگیرد .
مدیر کل آموزش و پرورش لرستان به طرح از خشت تا بهشت اشاره کرد وافزود : در این طرح که هدفی معنوی و ارزشی دارد افراد خیر و نیکوکار می توانند در امر مقدس مدرسه سازی سهمی به اندازه یک خشت  و یا بیشتر را ادا کنند .
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره)  لرستان هم به وجود 16هزار دانش آموز مستمند و نیازمند تحت حمایت کمیته امداد اشاره کرد و گفت : نزدیک به 7هزار از این دانش آموزان یتیم بوده و از نعمت وجود پدر محروم هستند .
محمدی فارسانی ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری را از جمله اهداف برگزاری شور عاطفه ها برشمردو افزود : چشمان دانش آموزان نیازمند منتظر ماست تا آنان را در شادی خود شریک کنیم . وی به راه اندازی سامانه الکترونیکی تلفن همراه با کد  #۱*۸۸۷۷*  اشاره کرد و گفت : از طریق این سامانه می توان کمک های نقدی خود را به دانش آموزان نیازمند اهدا کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار