عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: قانون قوام بخش اراده ملی و تحکیم بخش ثبات در کشور است و همکاری با پلیس در تحقق قانون یک وظیفه ملی است.
کد خبر: ۳۰۵۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۱ 02 October 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، محمد آشوری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نیروی انتظامی مظهر اراده ملی برای تحقق قانون است و از آن جا که بدون قانون و امنیت در کشور نمی‌توان توسعه همه جانبه را رقم زد و اساسا تحقق آبادانی و پیشرفت بدون امنیت و قانون امکان‌پذیر نیست لذا همکاری آحاد مردم با پلیس یک وظیفه ملی بشمار می‌رود.
 
وی با اشاره به تلاش‌های نیروی انتظامی در توسعه خدمات‌رسانی مبتنی بر دانش روز به عموم مردم کشورمان در مناطق مختلف، از تنوع مسؤولیت‌های پلیس در جامعه به عنوان یکی از نقاط قوت این نیرو در کشور یاد و کرد و بیان داشت: طیف وسیعی از مسؤولیت‌های پلیس در حوزه‌های تخصصی بواسطه توانایی‌های ویژه آن در صیانت از امینت جامعه است.
 
عضو هیأت رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی پناه مردم است و لذا تقویت توانایی‌های حرفه‌ای این نیرو در کنار تقویت روحیه مردم‌داری و تعامل با اقشار مختلف جامعه در آن به طور مستقیم در ارتقای امنیت اجتماعی تأثیر داشته و سبب رشد همکاری‌های دوسویه مردم با پلیس خواهد بود.
 
آشوری در ادامه گفت: حاصل تلاش نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی کشورمان سبب ایجاد امنیت فراگیر در اقصی نقاط کشور شده است چرا که فضای پیرامونی ایران متأثر رفتارهای حماقت‌وار جبهه استکبار و برخی از عناصر مرتجع منطقه به صحنه کشتار‌، ترور، قتل و خونریزی و ویرانی تبدیل شده و چشم‌اندازی از بروز ثبات در این کشورها نیز وجود ندارد.
 
وی صیانت از این شرایط با ثبات در کشورمان را حاصل حضور همیشگی مردم در صحنه دفاع از انقلاب و ارزش‌های آن دانست و عنوان کرد: استمرار این آرامش نیز تنها با مشارکت و هوشیاری مردم میسر است.
 
نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ایران در مسیر اصلی ترانزیت مواد مخدر تاکنون صدها شهید را تقدیم عزت و آرامش و سلامت کشور کرده و این در حالی است که مدعیان حقوق بشر به توسعه و گسترش تولید مواد مخدر در افغانستان کمک کرده‌اند و بار اصلی مقابله با باندهای قاچاق مواد مخدر بر دوش ایران است و اگر نقش نیروی انتظامی در این حوزه نبود، بسیاری از کشورهای اروپایی اکنون در مبارزه با مواد مخدر با چالش‌های بزرگ روبرو بودند.
 
آشوری اظهار کرد: تعامل با مردم ضرورتی مهم برای پلیس در انجام مأموریت‌های کلان خویش است که باید به طور مؤکد و مداوم مورد توجه قرار گیرد.
 
وی همچنین به مصوبات مجلس شورای اسلامی مرتبط با فعالیت‌های نیروی انتظامی در کشور اشاره و گفت: همکاری و تعامل خوبی میان نیروی انتظامی با مجلس شورای اسلامی در تدوین قوانین مورد نیاز برای انجام فعالیت‌ها و مسؤولیت‌های این نیرو وجود دارد و نیروی انتظامی نیز چالش‌های اجرای برخی از قوانین را با کمیسیون‌های تخصصی مجلس مطرح و نمایندگان نیز نسبت به سازگار ساختن این قوانین با شرایط جامعه اقدام کرده‌اند و این روند به طور متقابل جریان دارد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار