جوابیه مدیرعامل شهرک های صنعتی استان :
اگر چه تا کنون مدت بسیار کوتاهی از تصدی جناب مهندس یزدانی بعنوان معاون محترم وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران می گذرد اما ایشان جهت رشد و توسعه نواحی و شهرکهای صنعتی سیستان و بلوچستان خدمات ارزنده ای داشته اند و نشان داده اند که به رشد و حل مشکلات مناطق محروم برنامه مدونی دارند
کد خبر: ۳۰۵۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷ 02 October 2016
تابناک سیستان و بلوچستان : در پی درج خبری درخصوص توهین معاون وزیر صنعت و معدن به مردم استان ، مدیرعامل شهرک های صنعتی استان سیستان و بلوچستان دراقدامی قابل تقدیر جوابیه ای دراین خصوص ارسال کرده اند که عین این جوابیه در راستای رسالت رسانه ای و شفاف سازی منتشر می شود :

مدیریت محترم خبرگزاری تابناک (استان سیستان و بلوچستان)

با سلام و احترام

با عنایت به درج خبر کد 302919 با عنوان توهین وقیحانه معاون وزیر صنعت، معدن به مردم سیستان و بلوچستان و همچنین خبر کد 304119 با عنوان مدیرعامل 07 شهرک صنعتی زاهدان، مدیر توهین کننده به مردم را معرفی کند، با توجه به اینکه خبر کد 302919 توسط آقای خیاط مدیرعامل شرکت خدماتی 07 زاهدان کارگاهی تکذیب گردیده است ، خواهشمند است ضمن حذف خبر قبلی ، نسبت به درج این جوابیه اقدام لازم مبذول فرمائید.

لازم به ذکر است معاون محترم وزیر صنعت، معدن و تجارت در مدت کوتاه تصدی معاونت محترم وزیر دو سفر به استان جهت بررسی مشکلات شهرکهای صنعتی و همچنین مرتفع کردن مشکلات واحدهای تولیدی مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی استان به سیستان و بلوچستان سفر داشته اند و نشست ها و جلسات متعددی با مسئولان بلند پایه و مدیران استانی داشته و علاوه برآن نشست های صمیمانه ای نیز با سرمایه گذاران و مدیران واحدهای صنعتی به جهت رفع مشکلات آنان برگزار شده است که نشان از نگاه ویژه ایشان به شهرک های های صنعتی استان سیستان و بلوچستان و رفع مشکلات پیش روی آنان دارد.

لازم بذکر است که اگر چه تا کنون مدت بسیار کوتاهی از تصدی جناب مهندس یزدانی بعنوان معاون محترم وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران می گذرد اما ایشان جهت رشد و توسعه نواحی و شهرکهای صنعتی سیستان و بلوچستان خدمات ارزنده ای داشته اند و نشان داده اند که به رشد و حل مشکلات مناطق محروم برنامه مدونی دارند ، که در ذیل به بخشی از آنان اشاره می شود :

1. دستور اطلاع‌رسانی به واحدهای صنعتی کوچک و متوسط در سطح استان جهت ثبت در سایت بهین یاب توسط شرکت شهرکهای صنعتی:

سازمان به صورت روزانه نسبت به تشکیل کمیته بررسی به در خواستها ارایه شده اقدام می نماید. و آن دسته از طرحها و واحدهایی که در خواستشان در کمیته مورد پذیرش قرا ر گیرد در جلسات هفتگی کار گروه استانی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سیستان و بلوچستان مورد بررسی قرار گرفته مصوبات جلسه توسط دبیر کارگروه به بانکهای عامل ابلاغ می‌گردد. و اگر چنانچه مسایل و مشکلاتی در خصوص بدهی معوق ، چک برگشتی، بیمه، مالیات و غیره داشت به کار گروه به منظور طرح موضوع به کار گروه معرفی و در صورت مصوب شده و حل مشکل توسط کار گروه موضوع به بانک عامل اعلام خواهد گردید. که در این خصوص تا کنون 419 واحد ثبت نام کرده‌اند 328 مورد در کمیته بررسی گردیده 278 واحد تولیدی در کارگروه استانی مطرح، 89 واحد ارجاع به شعبه و در نهایت به 81 واحد تولیدی تسهیلات به مبلغ 654 میلیارد ریال پرداخت شده است.

2. تشکیل کارگروه پایش قراردادهای راکد (تا کنون وضعیت 73 قرارداد در کارگروه مذکور مورد بررسی قرار گرفته است و به مدیران طرحها مهلت جهت راه‌اندازی و ایجاد واحد صنعتی اعطا گردیده است)

3. تشکیل کارگروه ایجاد رونق در بنگاه‌های کوچک و متوسط (طی برگزاری 11 جلسه تا کنون 147 واحد تولیدی در کمیته مذکور مورد بررسی قرار گرفته‌اند)

4. تدوین پرسشنامه جهت طرح شناسایی مشکلات کلیه واحدهای صنعتی مستقر در استان(موضوع مذکور در راستای سیاستهای اقتصاد مقاومتی انجام و تا کنون 801 پرسشنامه ارسالی از سوی سازمان تکمیل و مورد بررسی قرار گرفته است.)

5. دستور العمل اعطای مشوقات : در راستای حمایت از کلیه واحد های صنعتی و صنفی ( تولیدی- توزیعی و خدماتی) دارای قرار داد حق بهره‌برداری از زمین، اعیانی و تاسیسات در شهرکها و نواحی صنعتی کشور اعم از اراضی صنعتی، صنفی بنگاههای خدمات عمومی انتفاعی، واحدهای فناوری کسب و کار و واحدهای کارگاهی و صنفی که مشمول پرداخت حق تعدیل بدهی‌های معوق بوده و تاکنون موفق به پرداخت مبالغ مذکور نگردیده‌اند چنانچه اصل مبلغ را تا پایان شهریور پرداخت کند از 90% بخشودگی حق تعدیل برخوردار می‌گردد. دستور العمل مذکور در خصوص واحدهای تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری یا فعال حتی اگر پروانه بهره‌برداری اخذ نکرده باشد و یا اگر به بهره‌برداری نرسیده است ساخت و ساز و یا عملیات فیزیکی را به اتمام رسانده باشد.

6. انعقاد قرارداد کنسر سیوم صادراتی خوشه صنعتی شیلات چابهار و کنارک

7. برنامه‌ریزی و انتقال صنوف مزاحم شهری به داخل شهرکها

8. شناسایی واحدهای صنعتی مستعد دانش بنیان و کمک به دانش بنیان شدن واحدهای صنعتی مستقر در شهرکهای صنعتی

9. انجام مطالعات امکانسنجی توسعه خوشه کسب و کار فرش دست باف سیستان

10. شروع پروژه توسعه خوشه فرش دستباف سيستان و انعقاد قرارداد با عامل توسعه و ناظر مشاورفنی بعنوان پروژه اقتصاد مقاومتی

11. پیگیری در جهت جذب اعتبارات ملی جهت تکمیل زیرساختها

12. شناسایی نیازهای فناورانه واحدهای تولیدی عضو خوشه شیلات جهت انتقال تکنولوژی از کره جنوبی

13. برگزاری جلسه با واحدهای غیر فعال و كمك به راه اندازي مجدد بيش از 33 واحد توليدي

14. معرفی پنج واحد صنعتی به فرابورس و ورود یک واحد صنعتی به فرابورس (واحد تولیدی مروارید هامون)

15. استقرار نماينده منتخب بيمه ايران در مركز خدمات فناوري و كسب و كار شهرك صنعتي زاهدان ميرجاوه براساس تفاهم‌نامه منعقده سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با بیمه ایران

16. برگزاري 16 دوره آموزشي از ابتدای سال جاری (كارآفريني،مهارتي و مديريتي) به تعداد 433 نفر شركت كننده از واحدهاي توليدي

17. برگزاري 5 تور صنعتي داخلي در سال جاری با حضور 75 نفر

18. انجام مطالعه سامانه جامع توزيع و پخش محصولات خوشه خرما در بازار هاي داخلي و خارجي به عنوان پروژه پژوهشی در سال جاری

19. حمايت از 5 واحد توليدي جهت شركت در نمايشگاهاي داخلي و خارجي در سال جاری

20. شروع ساخت مرکز آموزش ، تحقیق و توسعه خوشه شیلات چابهار به عنوان یکی از حلقه‌های مفقوده خوشه صنعتی شیلات چابهار و کنارک

21. تأکید بر تکریم ارباب رجوع و مدیران واحدها و طرحهای صنعتی-تولیدی

22. کمک بلاعوض به شرکت شهرکهای صنعتی استان به منظور ایجاد و تکمیل زیرساختها

لذا خواهشمند است نسبت به درج مطالب مذکور در سایت آن خبرگزاری محترم اقدامات لازم صورت پذیرد.

حسینعلی سارانی

رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شهرکهای صنعتی استان سیستان و بلوچستان


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سیستان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
...صورت مسئله را پاک نمودی کجاست غیرت و شرف سیستانی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار