به گزارش تابناک آذربایجان غربی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح که به مناسبت هفته نیروی انتظامی در ارومیه برگزار شد، گفت: نیروهای مسلح ایران مفتخر به خدمت در زیر پرچم قرآن هستند و تنها نیرویی در دنیا به شمار می روند که در مقابل کلام الهی رژه می روند.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی افزود: در تمام دنیا هیچ کشوری را نمی توان پیدا کرد که برای کلمه توحید فعالیت کند و ایران تنها کشوری است که نیروهای مسلحش در مقابل قرآن کریم رژه می روند و اعلام می کنند ما سرباز قرآن و اسلام هستیم که این برای ما افتخار بزرگی است.

وی اضافه کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با تبعیت از مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا اجازه نمی دهند که درخت تنومند انقلاب اسلامی از بین برود و در این مسیر همواره در حال جانفشانی هستند.

استاندار آذربایجان غربی نیز در این مراسم گفت: دشمنان اسلام آرزو دارند که در ایران اسلامی نا امنی ایجاد کنند که با تلاش نیروهای نظامی و انتظامی و اطلاعاتی همه آرزوهای آنها بر باد رفته است.

سعادت افزود: هر روز توطئه های جدیدی از سوی استکبار جهانی علیه کشورهای اسلامی به ویژه ایران برنامه ریزی می شود که با اراده آهنین نیروهای مسلح همه آنها خنثی و امنیت ایران همواره حفظ شده است.

وی اضافه کرد: دشمنان انقلاب اسلامی نمی خواهند ایران در منطقه حضور موثر داشته باشد ولی با هدایت های رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران با قدرت در منطقه حضور داشته و تمام اقدامات کشورهای غربی را رصد می کند.

سردار ناصر اصلانی فرمانده انتظامی آذربایجان غربی نیز در این مراسم گفت: نیروهای انتظامی تا پای جان برای استقرار امنیت پایدار تلاش می کنند.

وی افزود: نیروهای انتظامی ضمن رعایت اصول اخلاقی خود، افزایش اقتدار را سرلوحه کار خود قرار داده اند و تلاش می کنند همواره یک نیروی مردمی و مدافع ارزش های انقلاب اسلامی باشند.

وی اضافه کرد: با تلاش کارکنان انتظامی استان در تمام حوزه ها به ویژه سرقت و تصادفات جاده ای کاهش محسوسی داشته ایم و در کشف انواع جرایم نیز با 62 درصد افزایش روبرو بوده ایم.

سردار اصلانی گفت: بیش از 9 هزار پرونده اختلاف خانوادگی و ملکی در کلانتری های استان تشکیل شده و در اختیار مشاوران قرار داده شده است که از این تعداد افزون بر هفت هزار و 700 پرونده با تلاش مشاوران و مددجویان به صلح و سازش رسیده است.