مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری دو نمایشگاه آثار هنری ٣هنرمند برجسته استاد علی اکبر رضوانی،معصومه محمد نیا و محمد حاجی آبادی و یک کارگاه آموزشی قطعه سازی با حضور مجید قاسمی به مناسبت ماه محرم و هفته خوشنویسی با حمایت این اداره کل خبر داد.
کد خبر: ۳۰۲۸۱۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱ 27 September 2016
به گزارش هنرآنلاین،به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی،احمد محبی با اعلام این خبر بیان داشت: دو نمایشگاه آثار خوشنویسی استاد علی اکبر رضوانی ازاساتید برجسته و مطرح خط شکسته کشور و تذهیب معصومه محمد نیا از هنرمندان استان خراسان رضوی به مناسبت ماه محرم و شهادت حضر ت ابا عبدالله الحسین (ع) و نمایشگاه محمد حاجی آبادی از هنرمندان شاخص نستعلق استان به مناسبت هفته خوشنویسی برگزار خواهد شد.

وی افزود:نمایشگاه استاد رضوانی با ارائه ٤٠ اثر خوشنویسی خط شکسته با موضوع محرم در روز پنجشنبه ٨ مهرماه جاری ساعت ١١ صبح در محل نگارخانه شهر با حضور مسئولین فرهنگی و هنری و هنرمندان استان افتتاح می شود.

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان تصریح کرد: این نمایشگاه از تاریخ ٨ الی ١٦ مهرماه جاری همه روزه صبح ها ازساعت ٨ الی ١١و عصرها ازساعت ١٧الی٢٠   پذیرای بازدید علاقمندان خواهد بود.

وی یادآور شد:استاد علی اکبر رضوانی از هنرمندان شاخص خوشنویسی کشور و دارای مدرک استادی و درجه ١هنری وعضو شورای مصححین اوراق امتحانی انجمن خوشنویسان ایران است و نمایشگاه های متعددی را در کشور وخارج ازگشور برگزار کرده است.

وی همچنین به برگزاری نمایشگاه محمد حاجی آبادی از هنرمندان شاخص انجمن خوشنویسان بیرجند در اولین روز هفته خوشنویسی اشاره کرد و افزود این نمایشگاه شامل ٣٥ اثر از آثار نستعلق و تذهیب این هنرمند بوده که در روز ٢٤ مهرماه ساعت ١٧ در محل نگارخانه شهر بیرجند افتتاح خواهد شد.

محبی یاد آور شد؛محمد حاجی آبادی دارای مدرک فوق ممتاز و عضو شورای انجمن خوشنویسان بیرجند بوده و از هنرمندان مستعد و پر تلاش در عرصه خوشنویسی استان است.

وی در ادامه همچنین از برگزاری گارگاه آموزشی آماده سازی قطعات نمایشگاهی با حضور هنرمند برجسته تذهیب و قطعه آرایی مجید قاسمی برای هنرمندان دوره های ممتاز وفوق ممتاز استان در آخرین روز هفته خوشنویسی در اردوگاه هدایت خبر داد و افزود در این گارکاه از روشهای نوین قطعه آرایی و آماده سازی قطعات نفیس خوشنویسی و آماده سازی کار قابل قبول و استاندار هنری جهت ارایه در جشنواره ها و نمایشگاه آموزش داده خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان افزود پس ازبرگزاری این گارگاه از ٢ تن از پیشکسوتان،مسئولین شعب انجمن خوشنویسان استان و قبول شدگان دوره های ممتاز و فوق ممتاز در سال جاری و مدیران اجرایی انجمن خوشنویسان مرکز استان به مناسبت هفته خوشنویسی و سی‌مین سالگرد تاسیس انجمن خوشنویسان بیرجند تقدیر خواهدشد.

وی در پایان یاد آور شد: برگزاری جشنواره خوشنویسی استانی با رویگرد قرآنی در آذرماه و برگزاری نمایشکاه آثار هنرمندان استان تا پایان سال جاری جهت ترویج و توسعه هنر خوشنویسی و حمایت از هنرمندان در تولید آثار فاخر هنری و قرآنی از برنامه های دیگر اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان  است.

او افزود: انجمن های خوشنویسان خراسان جنوبی با برگزاری کلاسهای آموزشی در شعبات شهرستان های فردوس، قاین، خوسف و بشرویه فعالیت داشته و تعالی این هنر را در دستور کار خود قرار دارند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار