کد خبر: ۳۰۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲ 03 May 2015
رییس شورای اسلامی شهر تهران همزمان با روز شورا اعلام کرد: باید وضعیت کسب درآمد شوراهای شهرو روستا مشخص شود.

به گزارش تابناک تهران از شهرداری تهران، مهدی چمران در جمع خبرنگاران در نشست روز شورا اعلام کرد: مشخص نبودن وضعیت درآمدها، شوراهای شهر و روستا را با تنگناهایی مواجه کرده است که باید در اصلاح قانون شوراهاو شهرداری ها به آن توجه شود.

چمران با اشاره به روندی که قانون مدیریت یکپارچه پشت سرگذاشته است، گفت: باید بگویم قانون بلدیه در خصوص مدیریت یکپارچه به روز تر از قانون امروز بوده است چرا که با تغییرات صورت گرفته در این قانون شاهد چندپارچگی در مدیریت شهر بوده ایم.

وی افزود: اصلاح قانون شوراها و کلیات آن به  تصویب رسیده و جزییاتش در کمیسیون شوراها در حال بررسی است و عموم مسائل با هماهنگی جلورفته است.

چمران درباره روابط شورا و شهرداری تاکید کرد: واقعا در اجرا شاهد همدلی و همزبانی هستیم اما اختلاف نظر، سلیقه و فکر وجود دارد که البته اینها راهگشاست و دشمنی نیست؛ اختلاف نظر است و مساله جناحی سیاسی نیست و لازمه پخته شدن است.

وی تاکید کرد: مدیریت یکپارچه شهری باید به وجود بیاید چرا که شهرها ضرر می کنند اما باید مشخص شود منابع مالی آن چگونه تامین می شود.

چمران درپاسخ پرسشی در خصوص وضعیت مصلی اظهارکرد: مصلی تهران هیات امنا دارد و در وزارت مسکن بودجه داشته اما مجری زیر نظر دفتر مقام معظم رهبری فعالیت داشته و باید در انتظار تصمیم مکتوب بود تا وقتی تصمیم مکتوب آمد، اجرا شود.

وی درخصوص پرسشی پیرامون اعلام دارایی های اعضای شورای شهر، گفت: در دوره دوم دفترچه گرفتیم و همه اعضا دارایی های خود را به صورت داوطلبانه به قوه قضاییه اعلام کردند اما این موضوع درقانون نبوده و اگر به صورت طرح ارایه شود خیلی خوب است.

چمران اعلام کرد: البته این موضوع در مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال بررسی است.

رییس شورای اسلامی شهرتهران درباره عملی شدن تصمیمات کمیسیون ماده 5 مبنی بر تخریب سازه های غیرمجاز گفت: وقتی در خارج از تهران کمیسیون ماده 100 حکمی را صادر می کند با سروصدا و با حضور دوربین و ... اجرا می شود، اما در شهر تهران این گونه نبوده و بنده شخصا در خصوص برخی اجرای رای های  کمیسیون ماده 100 حضور داشتم که یکی از آنها ساختمان بوکان بود که بسیار هم گران قیمت بود.


خروج برخی صنایع مستلزم شرایط اقتصادی است

رییس شورا شهر درباره عدم خروج برخی از صنایع در شهرتهران اعلام کرد: جابه جایی یک کارخانه به وسیله یک چرثقیل اتفاق نمی افتد بلکه سرمایه گذاری عمده می خواهد. باید سرمایه ای طرح شود تا یک کارخانه به طور کامل منتقل شود و این مستلزم شرایط اقتصادی است چرا که بسیاری از صنایع می گویند وضع صنعت خراب است و کارگر بیکار می شود و به همین دلیل حضورشان تمدید می شود.

وی در پاسخ به گودبرداری های رها شده در تهران گفت: دراین خصوص کمبود قانون داریم و امیدواریم کمیسیون عمران پیشنهادی را به دولت یا مجلس ارایه دهد تا براساس آن برای یک گودبرداری زمان بندی تعیین شود و اجازه گودبرداری با اعلام دقیق پایان آن اتفاق بیفتد.‌ چرا که رها کردن این گودها برای شهرداری تهران هزینه دارد و پرکردن گود شهرک غرب و رساندن آن به صفر به میلیارد رسید.

وی در پاسخ به پرسشی درخصوص خیریه امام رضا(ع) و ساخت بیمارستان مغز و اعصاب پروفسور سمیعی گفت: عده ای برای کار خیر عضو هیات امنا شدند و شخص پروفسور سمیعی در برج میلاد برای جمع آوری پول حضور داشتند که در آنجا مردم تعهد دادند و ا ین ربطی به افراد و اعضا ندارد و اگر هم هستند برای کار خیریه است چون عضو خیریه هستند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار