معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت که تابستان امسال بیش از 25 میلیون و 500 هزار مسافر و گردشگر در استان اقامت کردند .
کد خبر: ۳۰۱۶۱۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳ 25 September 2016
مهران حسنی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا این آمار را مربوط به اول تیر تا 31 شهریور اعلام کرد.
وی گفت که آمار اقامت گردشگران در مازندران تابستان امسال نسبت به سال گذشته 14 درصد افزایش داشته است .
 
پارسال بر اساس آمارهای رسمی ، اقامت 22 میلیون و 300 هزار نفر مسافران تابستانی در مازندران ثبت شده بود .
معاون میراث فرهنگی مازندران از شهرستان های غربی استان به عنوان کانون توجه گردشگران در تابستان سال جاری یاد کرد و گفت که در هر یک از شهرستان های نوشهر ، نور و رامسر بیشتر از 2 میلیون مسافر اقامت کرد.
 
** کمبود اقامتگاههای رسمی
حسنی کمبود اقامتگاههای رسمی را یکی از مشکلات بخش گردشگری مازندران دانست و گفت که با وجود اقامت بیش از 25 میلیون گردشگر فقط در تابستان ، ظرفیت اسکان رسمی استان 26 هزار 805 نفر شب است .
وی ظرفیت کلی اسکان مسافر اعم از رسمی و غیررسمی استان را 774 هزار و 915 نفر شب اعلام کرد.
معاون اداره کل میراث فرهنگی مازندران از خانه مسافر به عنوان ظرفیت نوظهور اقامتی در استان نام برد و گفت که هم اکنون حدود سه هزار خانه مسافر در استان راه اندازی شده است .
 
وی افزود : صرفه اقتصادی اقامت در این خانه ها با توجه به امکانات موجود و امکان حضور خانوادگی باعث شده تا اقامت در این خانه های اجاره ای با استقبال خوب مسافران در طول سال مواجه شود .
حسنی اقامتگاه های بومگردی را به عنوان ظرفیت گردشگری ایجاد شده در دولت یازدهم در استان نام برد و گفت که تاکنون با ایجاد ۲۱ اقامتگاه بومگردی ، ظرفیت پذیرش و حضور تعداد بیشتری مسافر و گردشگر فراهم شده است .
مازندران با داشتن 338 کیلومتر ساحل دریای خزر ، نزدیکی به پایتخت از استان های مهم گردشگر پذیر کشور محسوب می شود و براساس آمارهای رسمی پارسال بیش از 30 میلیون نفر شب مسافر و گردشگر در استان اقامت کردند.
 
ایرنا
برچسب ها: مسافر تابستانی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار