قصه تکراری کمبود امکانات درمانی در شهری نفت خیز؛
با گذشت حدود 16 ماه از حضور وزیر بهداشت و وعده های وزیر و نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس و سایر مسوولان، باز هم بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) مشکلات زیادی دارد و از کمبود امکانات و پزشک رنج می‌برد به طوری که هنوز هم اهالی این شهر باید برای درمان بیماری‌ها و امور بیمارستانی به شهرهای همجوار بروند که این خود نیز دردسرهای زیادی برای آنها دارد
کد خبر: ۳۰۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۷ 02 May 2015
برخورداری از امکانات درمانی یکی ضروریات زندگی در شهرهای کوچک و بزرگ است که باید همه هموطنان و شهروندان عزیز از آن بهره مند باشند تا در آسایش و رفاه بهتری زندگی کنند، اما این موضوع در شهرستان رامشیر خوزستان طور دیگری است.

به گزارش تابناک خوزستان، مهرداد یکی دانشجویان جوان رامشیری با اشاره به مشکلات درمانی در بیمارستان رامشیر می‌گوید: تنها بیمارستان رامشیر از کمبود پزشک رنج می‌برد و نمی‌تواند همه نیازهای درمانی شهروندان را تامین کند و برای درمان خود همیشه با مشکل مواجه هستیم.

وی ادامه می‌دهد: بیشتر بانوان باردار برای انجام زایمان به شهرهای اطراف از جمله بندر ماهشهر می‌روند و دیگر شهروندان هم به جای مراجعه به بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) تنها بیمارستان این شهرستان به مطب‌های شخصی می‌روند و مراحل درمان خود را انجام می‌دهند که هزینه‌های زیادتری بر آنها تحمیل می‌شود که بازهم جوابگوی نیاز نیست و برای بیشتر بیماری‎ها باید به شهرهای دیگر بروند.

رامشیر سومین تولید کننده نفت کشور است
یکی دیگر از شهروندان رامشیری نیز بیان می‌کند: قصه پر غصه بيمارستان رامشير داستاني قديمي است، آنقدر قديمي و تكراري شده كه كمتر كسي حاضر می‌شود درباره آن مطلبی بنويسد یا بگويد، نبود امکانات درمانی و جان باختن عزيزانمان در اثر كوچكترين حادثه براي همشهريان عادي شده و به آن عادت كرده‌ايم به خاطر همین موضوع نیز درمورد آن كم گفته مي‌شود و اقدام عملي هم در اين زمينه صورت نمي‌گيرد.

اینها حرف‌ها و درد دل‌های شهروندانی شهری به نام رامشیر است که به گفته عبدالرضا احسانی‌نیا فرماندار اسبق روزانه 700 هزار بشکه نفت تولید می‌کند و سومین شهر نفتخیز ایران بعد از اهواز و امیدیه به شمار می رود.

به گزارش تابناک، در دهم اردیبهشت سال 1390 نیز که عبدالرضا احسانی‌نیا، فرماندار رامشیر بود به مشکلات بخش بهداشت در آن زمان اشاره کرد و گفت: متاسفانه در این بخش نیز با مشکلات فراوانی مواجه هستم که برای نمونه یک بیمارستان 32 تختخوابی در این شهر وجود دارد ولی از داشتن پزشک متخصص و کادر مناسب محروم است و اکثر مردم برای بیماریهای خود به شهرهای همجوار می روند.

با گذشت حدود 4 سال از سخنان فرماندار اسبق رامشیر درباره مشکلات درمانی، مردم این شهرستان هنوز از کمبود امکانات رنج می‌برند و خواستار رفع آن هستند.

قول‌هایی وزیر بهداشت عملی نشد
اما در تاریخ 25 دی ماه سال 92 در جریان سفر هیئت دولت یازدهم به خوزستان، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور در رامشیر از بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) این شهرستان بازدید می‌کند و قول تجهیز آن را می‌دهد ولی بازهم خبر نمی‌شود.
وعده های بی سرانجام تجهیز بیمارستان رامشیر
سرپرست وقت فرمانداری رامشیر در حاشیه این بازدید، وعده تجهیز این بیمارستان بویژه تجهیز اتاق عمل و بخش سی سی یو را داده بود.

وی با اشاره به حضور وزیر بهداشت، از خرید آمبولانس و همچنین رفع مشکلات خانه‌های بهداشت روستایی این شهرستان خبر داده بود.

با گذشت حدود 16 ماه از حضور وزیر بهداشت و وعده های وزیر و نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس و سایر مسوولان، باز هم بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) مشکلات زیادی دارد و از کمبود امکانات و پزشک رنج می‌برد به طوری که هنوز هم اهالی این شهر باید برای درمان بیماری‌ها و امور بیمارستانی به شهرهای همجوار بروند که این خود نیز دردسرهای زیادی برای آنها دارد.

نماینده و فرماندار رامشیر پاسخ ندادند
با این که سعید فیوضی، فرماندار رامشیر در اسفند ماه سال گذشته جلسه شورای سلامت این شهرستان به نارضایتی مردم به کمبود پزشک عمومی و متخصص در رامشیر اشاره می‌کند و خواستار رفع این کمبود می‌شود ولی در تماسی که با وی داشته‌ایم با بیان اینکه بنده شما را نمی‌شناسم از توضیح بیشتر درباره این مشکل مهم امتناع می‌کند و در این رابطه توضیح و پاسخی نمی‌دهد.
وعده های بی سرانجام تجهیز بیمارستان رامشیر
مسولان شبکه بهداشت و درمان رامشیر معتقدند بدلیل شهری و جمعیتی رامشیر پزشکان متخصص تمایلی به حضور در این شهرستان را ندارند.

شمس‌الله بهمئی، نماینده مردم شهرستان‌های رامشیر و رامهرمز در مجلس شورای اسلامی در روزهای پایانی سال گذشته از جذب اعتباری بالغ بر 2 میلیارد ریال برای تجهیز بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) رامشیر خبر داده بود ولی تلاش ما برای تماس با وی و شنیدن توضیحات بیشتر و اقدامات صورت گرفته جدید برای رفع مشکلات درمانی این شهرستان بی نتیجه می‎ماند زیرا تلفن همراه خود را پاسخ نمی‌دهد.

امکانات جوابگوی نیاز بیماران رامشیری نیست
با حجت الاسلام و المسلمین سید طالب موسوی، امام جمعه رامشیر تماس می‌گیریم تا درباره کمبودها و معضلات درمانی این شهرستان به ویژه بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) صحبت کند که می‌گوید: رامشیر از شهرستان‌های محروم کشور است که مشکلات زیادی از جمله در بخش بهداشت و درمان دارد.

وی یکی از مشکلات مهم رامشیر عدم حضور پزشک متخصص بیان می‌کند و ادامه می‌دهد: با این که وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال 1392 با حضور در این شهرستان از بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) بازدید کرد ولی مشکلات آن هنوز پا بر جا است و مردم منطقه برای درمان خود سرگردان هستند.

امام جمعه رامشیر با اشاره به فعالیت بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) اضافه می‌کند: این بیمارستان هنوز مشکلات زیادی دارد و تیم پزشکی و متخصص در آن مستقر نشده‌اند و امکانات آن جوابگوی نیاز بیماران رامشیری نیست، با اینکه شهرستان ما از مرکز استان فاصله زیادی دارد و از اهواز دور است ولی به بخش درمانی آن توجه خاصی نشد.

وی ادامه می‌دهد: از سوی مسئولان شهرستان تلاش زیادی برای رفع مشکلات درمانی به ویژه بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) رامشیر انجام شده ولی کافی نیست، این مهم نگاه ویژه دانشگاه علوم پزشکی اهواز و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را می‌طلبد.

حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی با اشاره به گلایه مندی مردم رامشیر از نبود امکانات درمانی در این شهرستان و بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) از مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌خواهد توجه بیشتری به مناطق محروم کشور به ویژه رامشیر داشته باشند تا مشکلات آنها رفع شود و ساکنان و اهالی این مناطق در رفاه و آسایش بهتری زندگی کنند.

امیدواریم مسئولان ذیربط از جمله مسئولان و دست‌اندرکان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای رفع مشکلات رامشیر که یکی از شهرهای نفتخیز و محروم کشور محسوب می‌شود گام موثری بردارند و این معضلات هر چه سریعتر برطرف شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۲
نماینده محترم رامهرمز!
وعده دادن کافی است. مردم انتظار عملگرایی دارند
محمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۲
آقای بهمیی
رامشیر هم بخشی از حوزه انتخابیه ای است که شما نماینده اش هستید!
میلاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
تصحیح بفرمایید رامهرمز و رامشیر روزانه 700 هزار بشکه نفت می دهند که درصد بیشتری از ان در حوزه رامهرمز است. این آمار شرکت نفت هم مربوط به چند سال پیش است. متاسفانه از همان ابتدای ورود به عرصه انتخاباتی و در مراحل مختلف شایبه هایی وجود داشت که با توجه به نارضایتی ها از عملکرد ایشان چنین مواردی پر رنگ تر به نظر می رسد.
مرتضی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
آقای میلاد
لطفا منصفانه قضاوت کنید. آقای بهمنی از نمایندگان پرتلاش استان در مجلس هستند. اتفاقا همین گزارش هم نشان دهنده زحمات ایشان است. حضور وزیر بهداشت برای بررسی وضعیت بیمارستان رامشیر نتیجه تلاش کی بوده؟ قطعا پیگیری آن زمان می برد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار