کد خبر: ۳۰۱۰۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵ 24 September 2016


مدافع اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان معتقد است که برنامه آماده‌سازی تیم ملی و صعود به جام جهانی را نمی‌توان معطل بازی‌های باشگاهی کرد.

مهدی‌ هاشمی‌نسب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: ما قبول داشته باشیم یا نداشته باشیم، نمی‌توانیم منکر این واقعیت شویم که فوتبال ایران با فوتبال حرفه‌ای دنیا فاصله زیادی دارد.

وی افزود: این تفاوت را در همه حوزه‌ها شاهد هستیم و مهم‌ترین نکته در نحوه تمرینات و آماده‌سازی بازیکنان است و همه می‌دانیم که بازیکنان ما از نظر آمادگی جسمانی با بازیکنان حرفه‌ای فاصله بسیار زیادی دارند.

عضو تیم فوتبال ستارگان استان البرز تصریح کرد: از نظر تاکتیکی‌پذیری نیز این مشکل را شاهد هستیم و برای اینکه بتوانیم بازیکنان را به یک وحدت خوب در زمین برسانیم، باید زمان لازم را در اختیار داشته باشیم.

هاشمی‌نسب گفت: این در حالی است که در کشورهای پیشرفته و توسعه‌یافته از نظر فوتبال، بازیکنان اکثر مدت در اختیار باشگاه‌ها هستند و تنها چند روز پیش از برگزاری دیدارهای ملی به تیم ملی ملحق شده و در مدت زمانی کوتاهی با برنامه‌های تاکتیکی مربیان آشنا و هماهنگ می‌شوند.

وی با بیان اینکه کی‌روش نمی‌تواند مانند تیم‌های ملی اسپانیا و انگلیس برای تیم ملی ما هم برنامه‌ریزی کند، بیان داشت: وقتی ما چنین توانمندی در میان بازیکنان خود سراغ نداریم، باید به کادر فنی تیم ملی حق بدهیم که برای هر مسابقه درخواست اردوی آماده‌سازی داشته باشد.

مدافع اسبق تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس افزود: در مورد تعطیلی لیگ برتر در همین چند هفته شروع مسابقات باید گفت که اکثر تیم‌های ما از جمله استقلال تهران از این فرصت برای رفع نواقص خود استفاده کردند و در نتیجه نمی‌توان گفت که همه باشگاه‌ها به صورت یکسان از تعطیلی متضرر شدند.

هاشمی‌نسب ادامه داد: البته برخی از باشگاه‌ها به دلیل اینکه به هماهنگی لازم رسیده‌اند و بر روی خط پیروزی قرار دارند، این تعطیلی‌ها را لطمه به تیم خود می‌دانند اما باید قبول کرد که صعود به جام جهانی و حضور در میان تیم‌های برتر جهان را نمی‌توان معطل دیدارهای باشگاهی کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار