کد خبر: ۲۹۹۵۶۳
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰ 21 September 2016


رئیس جهاد کشاورزی استان البرز گفت: توسعه تولیدات کشاورزی در استان در اولویت است.

سیدمجید موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: استان البرز با توجه به داشتن ظرفیت‌های بسیار بالای کشاورزی می‌تواند به عنوان یکی از مهمترین استان‌های کشور در بخش صنعت کشاورزی محسوب شود.

وی ادامه داد: رفع مشکلات کشاورزی و توجه به توسعه تولیدات باید در این استان به صورت ویژه پرداخته شود و حمایت‌های لازم از کشاورزان در این زمینه انجام شود.

رئیس جهاد کشاورزی البرز در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه باید کشاورزان را برای ادامه فعالیت‌های کشاورزی تشویق و ترغیب کنیم افزود: از مهمترین راهکارهای توسعه کشاورزی و ارتقای تولیدات در بخش‌های مختلف این صنعت، حمایت از کشاورزان است.

موسوی حفظ و حراست و ساماندهی اراضی کشاورزی را مهم ارزیابی کرد و بیان داشت: ساماندهی و حراست از اراضی کشاورزی یک وظیفه مهم است و باید به درستی انجام شود.

وی تأکید کرد: ما باید به عنوان امانتداران در حفظ و حراست از اراضی کشاورزی تلاش کنیم و خود را مسؤول و حافظ اراضی کشاورزی و رونق این صنعت بدانیم.

رئیس جهاد کشاورزی استان البرز گفت: باید در عرصه تولید محصولات کشاورزی به خودکفایی برسیم و نیازهای خود را در این عرصه برطرف کنیم.

موسوی تصریح کرد: با تأمین محصولات کشاورزی می‌توانیم در عرصه صادرات نیز اقدامات مناسب‌تری ر انجام دهیم و در صادرات محصولات کشاورزی نیز بازارهای مختلف را به خود اختصاص دهیم.

موسوی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه تداوم در تولید محصولات کشاورزی ضامن خودکفایی است،‌ تأکید کرد: این مهم می‌تواند ما را از واردات محصولات کشاورزی نیز بی‌نیاز کند.

وی یکی از مهمترین نیازها در بخش کشاورزی را عدم تغییر کاربری‌های کشاورزی عنوان کرد و بیان داشت: باید تدابیر و برنامه ریزیهای لازم برای عدم تغییر کاربری‌های زمین‌های کشاورزی انجام شود تا شاهد توسعه کشاورزی در عرصه‌های مختلف باشیم.

رئیس جهاد کشاورزی استان البرز در ادامه از راه‌اندازی سامانه مردمی 131 خبر داد و گفت: این سامانه با نام سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی در سطح استان البرز است که می‌تواند گامی مهم در جهت برقراری ارتباط بین مسؤولان و مردم در جهت حفظ اراضی کشاورزی محسوب شود.

موسوی در بخشی دیگر از سخنان خود به افرایش کشت دانه روغنی کلزا در استان البرز اشاره کرد و بیان داشت: براساس تمهیدات اندیشیده شده در سال زراعی آینده سطح زیر کشت این دانه روغنی توسعه می‌یابد.

وی هدف از توسعه این دانه روغنی را خوداتکایی به این محصول عنوان کرد و افزود: تأمین این دانه روغنی خوراکی در داخل کشور یکی از نیازها است و می‌تواند در توسعه اقتصادی نیز تأثیرات بسیار خوبی را داشته باشد.

رئیس جهاد کشاورزی استان البرز سطح زیر کشت این محصول در سال زراعی امسال را 271 هکتار در سطح عنوان کرد و گفت: با تمهیدات اندیشیده شده سطح کشت این دانه روغنی در استان به 1500 هکتار افزایش می‌یابد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار