کد خبر: ۲۹۹۵۲۳
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵ 21 September 2016


مدیرکل کتابخانه‌های استان البرز با بیان اینکه در حال حاضر برخی از کتابخانه‌ها در مدارس غیرفعال هستند، گفت: باید کتابخانه‌ها در کل کشور و به ویژه در استان البرز فعال شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، حجت‌الاسلام شمس‌الله فلاح در چهل‌ و پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان البرز که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات دبستان حضرت فاطمه‌زهرا(س) مهرشهر کرج برگزار شد، با اشاره به اینکه باید برنامه‌ریزی‌ و پایه‌ریزی از دوران مدارس آغاز شود اظهار داشت: سال‌ها است که کتاب‌داری در مدارس آن طور که در شان آن باشد، جایگاهی ندارد.

مدیرکل کتابخانه‌های استان البرز با بیان اینکه در حال حاضر برخی از کتابخانه‌ها در مدارس غیرفعال هستند، افزود: باید کتابخانه‌ها در کل کشور و به ویژه در استان البرز فعال شوند.

وی با اشاره به اینکه جایگاه کتاب‌داری باید در مدارس باز شود، ادامه داد: بسیاری از خانواده‌های استان البرز ضعیف هستند و امکان دارد که توانایی خرید کتاب یا دسترسی به کتاب را نداشته باشند.

فلاح با بیان اینکه فعال شدن کتابخانه‌ها در مدارس همراه با یک کتاب‌دار سبب کمک به این گونه خانواده‌ها می‌شود، افزود: اداره‌کل کتابخانه‌ها و نهاد کتابخانه‌های کشور آمادگی دارد تا در استان البرز کتابدارانی را در مدراس آموزش دهد تا به جایگاه کتاب اهمیت داده شود.

ظرفیت‌های بخش خصوصی برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام به‌کارگیری شود

مرضیه گرد رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش همچنین در حاشیه برگزاری چهل و پنچمین شورای آموزش وپرورش استان البرز اظهار داشت: لازم است که برای افزایش سرانه مدارس از پروژه‌های نیمه تمام در سطح استان برای ساخت مدرسه و بنگاه‌های ورزشی و پرورشی استفاده شود.

وی با اشاره به پیشنهاد وزیر کشور در یکی از جلسات شورای آموزش و پرورش البرز برای به‌کارگیری ظرفیت‌های بخش خصوصی برای رفع محرومیت در سرانه فضای اموزشی، افزود: مشارکت‌های مردمی نیز باید مورد توجه قرار گیرد و باید از این ظرفیت استفاده شود.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش، بیان کرد: پیشنهاد من این است که اگر امکان قانونی برای واگذاری مدارس به موسسان و علاقه‌مندان بخش خصوصی وجود دارد این اقدام انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار