استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ورود و خروج محصولات از مرز در محدوده اختیارات استانداری است و هر دستگاهی ممنوعیت و محدودیت در مرز اعمال کند باید پاسخگوی دستگاه قضایی باشد چون ایستادگی در مقابل سیاست های دولت محسوب می شود.
کد خبر: ۲۹۷۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۸ 18 September 2016
علی اوسط هاشمی شنبه شب در یازدهمین نشست ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی سیستان و بلوچستان در زاهدان بر استقبال دستگاه های دولتی از سرمایه گذاران بخش خصوصی تاکید کرد و افزود: هیچ مدیری حق ندارد در مسیر سرمایه گذاری بخش خصوصی وقفه ایجاد کند.
وی تصریح کرد: دستگاه های دولتی سیستان و بلوچستان باید آمادگی استقبال از بخش خصوصی داشته باشند و با آغوشی باز از سرمایه گذاران استقبال کنند.
استاندار سیستان و بلوچستان افزود: سرعت در ایجاد اشتغال و نوآوری باید مدنظر دستگاه های دولتی باشد و در این راه غفلت هیچ مدیر و دستگاهی پذیرفتنی نیست.
وی خاطر نشان کرد: دستگاه های دولتی از فرصت پیش آمده در سیستان و بلوچستان برای جذب سرمایه داران بخش خصوصی استفاده کنند.
هاشمی با اشاره به ظرفیت استان برای سرمایه گذاری در بخش پسته گفت: بخش کورین و شهرستان خاش بهترین نقطه در جهان برای تولید پسته با کیفیت بسیار بالاست که باید از این ظرفیت بوجود آمده نهایت استفاده را کرد.
وی اظهار داشت: سیستان و بلوچستان ظرفیت بسیار زیادی برای تولید پسته به عنوان طلای سبز نه تنها در کشور بلکه در جهان را دارد و نباید از این ظرفیت و پتانسیل غافل شد.
استاندار تصریح کرد: مناطق مستعد تولید پسته در سیستان و بلوچستان باید مورد توجه ویژه قرار گیرند زیرا این مناطق دارای شرایط اقلیمی مناسب برای تولید این محصول استراتژیک هستند و باید نهایت تلاش برای گسترش کاشت نهال پسته انجام شود.
وی ادامه داد: جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان باید به صورت پایلوت نمونه های مختلف نهال پسته را در این استان کشت کند و هر نوع که با شرایط آب و هوایی این منطقه سازگار بود آن را گسترش دهد.
وی افزود: پسته ایران برند جهانی دارد به طوری که صادرات 55 درصد این محصول استراتژیک متعلق به ایران است و سیستان و بلوچستان باید نقش و سهم خودش را در میان صادر کنندگان پسته مشخص کند.
استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اولویت های مهم استان در بخش دام گفت: 70 درصد دام وارداتی به استان باید توسط دامداران ما پرواربندی شود تا آنان نیز در سود وارد کردن دام شریک باشند.
هاشمی اظهار داشت: بهداشت دام و زیر ساخت های آن از اولویت های مهم سیستان و بلوچستان است.
وی تصریح کرد: واردات گاو به سیستان و بلوچستان باید به گونه ای برنامه ریزی شود که هیچ صدمه ای به نژادهای اصیل گاو دشتیاری و سیستانی وارد نشود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار