کد خبر: ۲۹۷۵۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۸ 17 September 2016

استاندار ایلام گفت:آمار با سیستم‌های نوین و پیشرفته جمع‌آوری می‌شود و برای نقد و تحلیل در دسترس همگان قرار دارد و این‌ها مسائلی نیستند که محل اختلاف باشند مگر اینکه بخواهیم به نام انتقاد، زحمات دولت را زیر سؤال ببرند.

به گزارش تابناک ایلام، مهندس «محمدرضا مروارید» در نشست ستاد سرشماری نفوس و مسکن استان ایلام اظهار کرد: آمار، پایه برنامه‌ریزی در هر کشور است و این سرشماری به‌عنوان فراگیرترین سرشماری در کشور اطلاعات جامعی را برای برنامه‌ریزی‌های آینده فراهم خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها به‌ویژه صداوسیما باید اطلاع‌رسانی دقیق و منسجمی در این بخش داشته باشند، افزود: دلیل تأکید برخی مراجع بر ارائه‌ی اطلاعات صحیح این است که در هشت سال فعالیت دولت نهم و دهم برای دست‌کاری آمار بارها به رئیس و مسئولان مرکز آمار ایران فشار وارد شد و به رئیس آن مرکز نیز نشان لیاقت داده شد چراکه هیچ‌کس سخنی از آمارهای غیرواقعی و دروغ بر زبان نیاورد.

مروارید با بیان اینکه آمارهای اعلام شده در خصوص تورم و بیکاری توسط دولت تدبیر و امید، آمارهای پایه‌ای و اساسی است و کسی امکان دخل و تصرف در آنها را ندارد، گفت: یکسری اختلاف نظرها در خصوص شاخص‌های این آمارها در بین متخصصان و مراجع آمارگیری وجود دارد که باعث اختلاف در نرخ تورم و بیکاری می‌شود.

استاندار ایلام تاکید کرد: در دولت گذشته هر کسی 2 ساعت در هفته کار می‌کرد بیکار محسوب نمی‌شد و با این ترفند آمار بیکاری را پایین آوردند این در حالی است که افرادی با 2 شیفت اشتغال نیز نمی‌توانستند خرج خانواده خود را تامین کنند.

وی اضافه کرد: در سال‌های گذشته که رایانه‌ها و سیستم‌های جمع‌آوری آمار و اطلاعات دستی بود امکان دست‌کاری در آمار وجود داشت اما اکنون این آمار با سیستم‌های نوین و پیشرفته جمع‌آوری می‌شود و برای نقد و تحلیل در دسترس همگان قرار دارد و اینها مسائلی نیستند که محل اختلاف باشند مگر اینکه بخواهیم به نام انتقاد زحمات دولت را زیر سوال ببرند.

مروارید به همزمانی سرشماری با اربعین حسینی اشاره و تصریح کرد: همزمانی روزهای آخر سرشماری عمومی نفوس و مسکن مرحله مراجعه حضور آمارگیران با شروع سفر زائران اربعین حسینی به عتبات عالیات باید مورد توجه مسئولان و متولیان قرار گیرد.

مروارید با بیان اینکه با توجه به تجربه سرشماری‌های گذشته مردم آشنایی خوبی با این موضوع دارند، یادآور شد: احتمال مشارکت اینترنتی مردم در سرشماری عمومی نفوس و مسکن در شهرها بیشتر است و به منظور مشارکت روستاییان نیز باید فعالیت‌های تبلیغی مناسبی از طریق رسانه‌ها و صدا و سیما انجام شود

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار