کد خبر: ۲۹۷۲۴۳
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷ 17 September 2016
به گزارش تابناک یزد، مسیح مهاجری، مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی در یادداشتی به وضعیت تریبون های نماز جمعه کشور و عدم بی طرفی امام جمعه ها انتقاد کرد. در بخشی از این یادداشت می خوانیم:

*منبر امامت جمعه، از موقعیت‌های بسیار مهم در نظام جمهوری اسلامی است که اگر از آن به درستی استفاده شود می‌تواند به جذب و هدایت مردم به مسیر حق کمک شایانی کند و در همراه نگهداشتن آنها با نظام و انقلاب اسلامی موثر باشد.

*همین ویژگی اقتضا دارد کسی که منبر امامت جمعه را در اختیار دارد همواره بگونه‌ای سخن بگوید و عمل کند که گفتار و کردار او به تقویت حاکم اسلامی بیانجامد و فلسفه وجودی حاکمیت اسلامی که وحدت، همدلی و تقویت جبهه حق است را محقق نماید.

*اگر امام جمعه‌ای به جای تلاش برای ایجاد وحدت و همدلی و تقویت جبهه حق، بر طبل تفرقه بکوبد، دل‌ها را نسبت به همدیگر چرکین کند و نتواند جامعه مخاطب خود را برای تشکیل صف واحدی که از حق دفاع می‌کند و در برابر دشمن می‌ایستد تقویت کند، چینن فردی شایستگی قرار داشتن در جایگاه امامت جمعه را ندارد. این قبیل افراد به جای تقویت حاکم اسلامی و تحقق فلسفه وجودی حاکمیت اسلامی، موجب تضعیف حاکم و تخریب فلسفه وجودی حاکمیت اسلامی خواهند شد.

*مردم ما ذاتاً مذهبی و دارای گرایش قوی به فرائض دینی هستند و نماز جمعه را دوست دارند،‌ اما در بسیاری موارد به خاطر دافعه امام جمعه بر خلاف میل قلبی خود در نماز جمعه حاضر نمی‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار