عضو مجلس خبرگان رهبری مطرح کرد؛
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: متأسفانه برخی مسئولان برای برگزاری کنسرت در مشهد، سینه چاک می‌کنند ولی برای جلوگیری از تعطیلی ده‌ها و صدها موسسه قرآنی تلاش نمی‌کنند.
کد خبر: ۲۹۶۰۸۵
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹ 14 September 2016
به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام محمد حاج ابوالقاسم قبل از ظهر چهارشنبه در همایش مدیران موسسات و خانه‌های قرآن شهری و روستایی و افتتاحیه فعالیت های مهدهای قرآنی که در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد، اظهار کرد: قرآن کریم تأکید دارد که با تکیه بر آیات این کلام الهی در برابر کفار بایستیم و از مطیع کفارشدن بپرهیزیم.

وی گفت: تهاجم فرهنگی دشمن در همه ابعاد، زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده و خطرات آن هر روز بیشتر از دیروز آشکار می‌شود.

وی افزایش آسیب‌های اجتماعی همچون طلاق و اعتیاد، حرام خوری، کمرنگ شدن شاخصه‌های تربیت دینی، افزایش شبکه‌های ماهواره‌ای فاسد، کمرنگ شدن فعالیت‌های فرهنگی و دینی در جهان اسلام و تسلیم کشورها به نظم ناهنجار جهانی را از معضلات جامعه امروز بیان کرد و افزود: خداوند فرموده برای مقابله با این طوفان شکننده به سنگر قرآن پناه ببریم.

عضو هیأت امنای سازمان دارالقرآن الکریم با بیان اینکه موسسات و فعالان قرآنی در خط مقدم مبارزه با هجمه فرهنگی دشمن قرار دارند، اظهار کرد: ما از مسئولانی که این مهم را متوجه نیستند گله داریم.

حجت‌الاسلام حاج ابوالقاسم افزود: بسیاری از مسئولان ما فکر می‌کنند حل مشکل فرهنگی از راه تأمین شادی برای جوانان در قالب برگزاری کنسرت محقق می‌شود. اینها آنقدر که برای برگزاری کنسرت در مشهد سینه چاک می‌کنند، یک صدم آن را برای جلوگیری از تعطیلی ده‌ها و صدها موسسه قرآنی دغدغه ندارند. این گلایه جدی ماست.

لزوم حمایت جدی از فعالیت‌های قرآنی

وی تاکید کرد: در هجوم طوفان‌ها و فتنه‌ها تنها راه، چنگ زدن به دامن قرآن است، بنابراین از مسئولان انتظار می‌رود به حمایت جدی از موسسات قرآنی بپردازند.

این عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه موسسات قرآنی با مشکلات جدی مواجه هستند، خطاب به متولیان این موسسات گفت: البته کار فرهنگی از اساس با سختی و مشکلات همراه بوده و هست. اولین بانی فعالیت‌های فرهنگی در اوج سختی و مشکلات، پیامبران الهی بودند. به عنوان مثال حضرت ابراهیم(ع) مامور شد برای کار فرهنگی به یک سرزمین لم یزرع برود.

حجت‌الاسلام حاج ابوالقاسم افزود: در عین مطالبه از مسئولان برای رسیدگی بیشتر به فعالیت‌های قرآنی، باید به این نکته توجه داشته باشیم که از اول قرار بود کسانی که می‌خواهند کار قرآنی کنند با مشکلات مواجه باشند تا این کار، عرصه جولان تنگ نظرها نباشد.

به گفته وی، خیلی از موسسات قرآنی کارهایی انجام می‌دهند که اگر قرار باشد به یک نهاد دولتی سپرده شود باید چند برابر هزینه کنند و بازدهی کافی هم نخواهد داشت.

عضو هیأت امنای سازمان دارالقرآن الکریم تاکید کرد: به خودمان می‌بالیم که در سختی‌ها، کار قرآنی را رها نمی‌کنیم.

گلایه از فعالیت‌های برخی موسسات قرآنی

وی بر لزوم دشمن شناسی فعالان قرآنی تاکید کرد و افزود: اگر در خط مقدم هستیم باید به دشمن توجه کنیم و او را بشناسیم و متناسب با نقشه‌های دشمن برنامه ریزی کنیم. ما در خط مقدم بنشینیم و نماز شب و نماز قضا و قرآن بخوانیم و دشمن از زمین و زمان به ما حمله کند، قطعا شکست می‌خوریم.

حجت‌الاسلام حاج ابوالقاسم گفت: ظاهر و محتوای فعالیت‌های قرآنی حتما باید متناسب با هجمه دشمن، طراحی و برنامه‌ریزی شود.

وی با انتقاد از کم‌اثر بودن فعالیت برخی موسسات قرآنی گفت: موسسات قرآنی به جای کار پرحجم و بدون توجه به معارف قرآن، افراد را با معارف قرآن آشنا کنند تا کارشان به مراتب ارزشمندی بیشتری داشته باشد.

این عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مرکز قرآنی که فقط به دنبال حفظ یا روخوانی و روان خوانی است مثل کسی است که در جبهه در سنگر نشسته و نماز قضا می‌خواند و دشمن بالای سرش ایستاده و هر لحظه ممکن است سقف سنگر روی سرش فرو بریزد.

وی به بایسته‌های حضور قرآن آموزان در مراکز و موسسات قرآنی اشاره کرد و یادآور شد: قرآن آموزان باید رفت و آمدهای خانوادگی خودشان را کنترل کنند. قرآن آموز موسسه قرآنی باید بدانند که نباید در مجالسی که لهو و لعب است حضور داشته باشد.

حجت‌الاسلام حاج ابوالقاسم تصریح کرد: کسانی که موسسه قرآنی راه اندازی کردند، هدفشان این است که مردم را به سمت قرآن سوق دهند، بنابراین این افراد نباید به کارهایی کم اهمیت بپردازند.

وی با انتقاد از مراکز و خانواده‌هایی که اصرار دارند کودکان ۶ – ۷ ساله با تحمل مشقت‌های فراوان به حفظ کل قرآن بپردازند، اظهار کرد: متأسفانه در برخی مراکز قرآنی برخلاف منویات پیغمبر اسلام(ص) عمل می‌شود. چه کسی گفته یک کودک چند ساله، کل قرآن را حفظ کند ولی حتی یک کلمه از قرآن نفهمد؟

عضو مجلس خبرگان رهبری با طرح این سئوال که چرا فعالان قرآنی ما در مسائل سیاسی بصیرت لازم را ندارند؟ اظهار کرد: ما فعال قرآنی داریم که طرفدار سازش با آمریکاست.

وی تأکید کرد: بعضی‌ها می‌گویند در قرآن کریم به استکبار اشاره نشده، در حالی که بیش از ۶۰ بار واژه استکبار با مشتقات آن در قرآن بیان شده و تمام نشانه‌های استکبار در قرآن بر آمریکا منطبق است.

حجت‌الاسلام حاج ابوالقاسم تصریح کرد: اینکه مقام معظم رهبری می‌فرماید ما نباید در هاضمه تمدن مادی هضم بشویم برای اینکه قرآن با خون و گوشت و پوست ایشان عجین است و اینکه آن فعال قرآنی طرفدار سازش با آمریکاست، برای این است که کار قرآنی ظاهری انجام داده و دنبال دستگاه‌ها و لوازم صوت بوده است.

وی با بیان اینکه فعال قرآنی سکولار به درد نمی خورد، گفت: فعال قرآنی باید در خط رسول گرامی اسلام و پیامبران الهی و اهل بیت باشند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار