مدير عامل سازمان بهسازي، نوسازي و زيباسازي اطراف حرم حضرت معصومه(س) شهرداري قم از كاهش نرخ سود تسهيلات بافت فرسوده خبر داد.
کد خبر: ۲۹۶۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶ 14 September 2016
به گزارش تابناک قم، عليرضا خاكي با اشاره به آخرين نامه ابلاغ شده در شهريورماه امسال اظهار كرد: براي ساخت وساز در بافت فرسوده وام تا سقف ۱۲۰ ميليون تومان با نرخ سود تسهيلات هشت و ۹.۵ درصد به ازاي هر واحد اختصاص پيدا مي‌كند، اين تسهيلات براي خانه اولي‌ها و ساكنان بافت‌هاي فرسوده است.

وي با بيان اينكه تسهيلات ديگر مربوط به بافت فرسوده براي وديعه مسكن است، گفت: نرخ وام وديعه مسكن تا سقف ۲۰ ميليون تومان و سود چهار درصد است كه وام دوساله در اين زمينه به افراد تعلق مي‌گيرد.

مدير عامل سازمان بهسازي، نوسازي و زيباسازي اطراف حرم حضرت معصومه(س) خاطرنشان كرد: بافت‌هاي فرسوده زيادي پيرامون حرم حضرت معصومه(س) قرار دارد و به طور عمده در مناطق يك و سه قرار دارد، اين بافت‌ها در توسعه شهري سال‌هاي ۵۰ شكل گرفته‌اند، اكثر آنها از نظر مسكوني، فشرده بوده و به طور عمده كمبود خدمات دارد.

وي عنوان كرد: مالكان ساكن بافت فرسوده به منطقه مراجعه مي‌كنند و در صورت تمايل به استفاده از تسهيلات بايد به شركت عمران معصوميه معرفي شوند، مدارك، سند مالكيت و موقعيت بافت فرسوده را بررسي مي‌كنند و در صورت تأييد به آنها تسهيلات اعطا مي‌شود.

خاكي با بيان اينكه فرسودگي كالبدي يكي از مشكلات اصلي در سيما و منظرشهري است، گفت: نداشتن كيفيت مصالح در اين بافت‌ها و عقب‌نشيني نامتوازن از جمله مشكلات بافت‌هاي فرسوده بوده كه يكي از مهم‌ترين اقدامات مورد نياز در اين بخش اصلاح سيما و منظر شهري است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار