جمعی از تجار، بازرگانان و فعالان اقتصادی در استان اردبیل در نشست با سفیر جدید ایران در آذربایجان از مشکلات و نارسایی‌ها در حوزه صادرات کالاهای با کیفیت و رقابت‌پذیر سخن به میان آوردند.
کد خبر: ۲۹۵۶۵۲
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۰ 13 September 2016
 

به گزارش تابناک اردبیل، در نشست مشترک تجار، بازرگانان و فعالان اقتصادی استان اردبیل با سفیر جدید ایران در آذربایجان که عصر امروز در اتاق بازرگانی اردبیل برگزار شد، مشکلات متعدد صادرات محصولات مختلف به ویژه سیب‌زمینی و همچنین مشکل به وجود آمده در ارتباط با محدودیت صدور برگه‌های تردد بین‌المللی بین ایران و آذربایجان مطرح شد و سفیر جدید ایران در آذربایجان قول مساعد داد تا نسبت به حل این مشکلات پیگیری‌های جدی انجام شود.

قضایی از صادرکنندگان محصولات کشاورزی مشکل صادرات سیب‌زمینی به آذربایجان را در پنج سال اخیر یادآور شد و اظهار کرد: ‌اگر صادراتی نیز انجام شده به شکل محدود و بدون حمایت دولت در پرداخت جوایز صادراتی انجام شده است.

داور حامدی صادرکننده نمونه کشور با ابراز خرسندی از انتخاب جهانگیرزاده به عنوان سفیر جدید ایران در آذربایجان تصریح کرد: امیدواریم در سفارتخانه ایران در آذربایجان به روی مراجعان به ویژه تجار و بازرگانان باز باشد تا در صورت بروز مشکل بتوانند آن را منتقل کنند.

وی توجه به ارتقا کیفی محصولات تولیدی و صادراتی را در کنار رقابت‌پذیری این محصولات یادآور شد و گفت: باید نسبت به صادرات محصولات با کیفیت و با ارزش افزوده بیشتر همت کنیم تا در یک بسته‌بندی مناسب محصولات صادر شود.

رضوانی مدیرعامل شرکت راه جدید ابریشم ضرورت احیای مسیر تاریخی جاده ابریشم را یادآور شد و افزود: ما به راحتی می‌توانیم تبادلات تجاری خودمان را از طریق توسعه خط ریلی راه آهن و زمینی انجام دهیم تا نیاز بازارهای منطقه را تأمین کنیم.

وی بهترین موقعیت مکانی برای راه‌اندازی بندر خشک را گمرک اصلاندوز پارس‌آباد در اتصال به خط ریلی آذربایجان اعلام کرد و ادامه داد: امیدواریم با پیگیری‌های مسؤولان این خط ارتباطی زمینی و ریلی مورد توجه و دقت نظر قرار گیرد.

مدیر پایانه مرزی بیله‌سوار نیز در این جلسه با اشاره به توزیع پنج هزار برگه تردد بین‌المللی ایران و آذربایجان با معافیت‌های خاص بیان کرد: از این پنج هزار برگه که به صورت ماهانه تأمین می‌شود، بین گمرک آستارا و بیله‌سوار 500 برگ توزیع می‌شود که در مقطعی 300 برگ آن به گمرک بیله‌سوار و 200 برگ به گمرک آستارا ارائه می‌شد که در ماه‌های اخیر برعکس آن اتفاق افتاده است.

پناهی میزان مصرف برگه تردد بین ایران و آذربایجان را در گمرک بیله‌سوار بیشتر از آستارا اعلام کرد و ادامه داد: ما تاکنون از سهمیه خودمان سه هزار برگه را مصرف کردیم که امیدواریم با عنایت سازمان راهداری و معاونت مبادلات مرزی بتوانیم بیشتر از این سهمیه‌ای را برای گمرک بیله‌سوار دریافت کنیم.

در این جلسه تجار، بازرگانان و فعالان اقتصادی از سفیر جدید ایران در آذربایجان خواستند تا با رفع مشکلات و موانع پیش روی صادرات و مبادلات تجاری بستری را فراهم کنند تا به راحتی فعالیت‌های اقتصادی شکل بگیرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار