رئیس جمهور امروز در شیراز با زیارت شاهچراغ و بازدید از آرامگاه های دو شاعر گرانقدر پارسی گوی شیراز و بازدید از نمایشگاه عشایر در هوای بهشتی اردیبهشت شیراز روز دل انگیزی را سپری کرد.وی همچنین 5 طرح را از طریق ویدیو کنفرانس کلنگ زنی و افتتاح کرد.
کد خبر: ۲۹۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۵ 30 April 2015
تابناک فارس:
زیارت شاهچراغ
رییس‌ جمهوری در ادامه سفرهای کاروان تدبیر و امید، حرم مطهر احمد ابن موسی(ع) (شاهچراغ) را در شیراز زیارت کرد.
زایرانی که هنگام ورود رییس‌ جمهوری به حرم مطهر شاهچراغ،‌در این محل حضور داشتند به ابراز احساسات نسبت به حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی پرداختند و رییس‌ جمهوری نیز به ابراز احساسات آنان پاسخ گفت.

بازدید از نمایشگاه عشایر

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در ادامه برنامه‌های سفر به استان فارس در بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های عشایر استان ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این نمایشگاه، با تعدادی از بانوان و کودکان دختر و پسر عشایری که با لباس‌های سنتی عشایر در این نمایشگاه حضور یافته و فعالیت‌های مختلف خانواده‌های عشایری را به نمایش گذاشته بودند نیز به صورت صمیمی و رو در رو گفتگو کرد.
جامعه عشایر استان فارس متشکل از سه ایل قشقایی، خمسه و لر و ۸ طایفه مستقل می‌باشد که در مجموع ۳.۵ درصد از جمعیت استان فارس و ۱۲.۵ درصد از جمعیت عشایر کل کشور را شامل می‌شود.
عشایر استان فارس سالانه ۱۶ هزار تن گوشت قرمز، ۲۶۰ هزار تن محصولات زراعی و باغی، ۴۲ هزار و ۳۶۰ تن شیر، ۱۴۸۳ تن پشم، ۸۲ تن موی بز و ۵۷ هزار متر مربع انواع دستباف نفیس، تولید و به بازار ارایه می‌کنند.
جامعه عشایر استان فارس در دوران دفاع مقدس نیز ۱۲۰۰ شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کردند.


رییس جمهوری از نمایشگاه توانمندی‌های عشایر استان فارس که در محل تالار فرهنگیان آموزش و پرورش شیراز برگزار شده بود، بازدید کرد.

بازدید رئیس جمهور از آرامگاه حافظ
رئیس جمهور حافظ

بازدید دکتر روحانی از آرامگاه سعدی

رییس جمهوری در پایان اولین روز از سفر به استان فارس از آرامگاه شاعر شیرین سخن، سعدی شیرازی بازدید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی عصر چهارشنبه با حضور در آرامگاه سعدی شیرازی ضمن قرائت فاتحه برای روح این شاعر بزرگ پارسی‌گوی، از مقبره شوریده فصیح الملک یکی دیگر از شاعران استان فارس در سده اخیر نیز بازدید کرد.

افتتاح و کلنگ زنی 5 طرح از طریق ویدیو کنفرانس

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی فرمان صدور عملیات اجرایی این طرح ها را در پایان جلسه توسعه و سرمایه گذاران استان فارس در ادامه برنامه های سفر استانی دولت به این استان بیان کرد.

در این آیین یک کارخانه بزرگ تولید کاشی در شهرستان آباده و یک هتل در مرکز فرهنگی زندیه شیراز در ارتباط ویدیو کنفرانس به بهره برداری رسید.

همچنین در این آیین با فرمان رییس جمهوری عملیات ساخت واحدهای تولید شمش آلمینیوم، فرآورده های نفتی از گاز طبیعی و نیروگاه برق در منطقه ویژه انرژی بر شهرستان لامرد در جنوب استان فارس آغاز شد.

طرح اتان گیری اتیلن و تولید میعانات گازی پالایشگاه پارسیان و طرح توسعه و بهینه سازی پالایشگاه شیراز نیز در حوزه انرژی در این آیین کلید خورد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
میثم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
چرت ننویسید تو را به خدا شما فارسها چرا اینقدر تبعیض ونزادپرستید مگر قشقایی مساوی است با عشایر ...استان فارس عرضه نداره قسمتی از برنامه را به قشقایها اختصاص بده این دولت به درد ما نمی خورد ...تندیس سردار عشایر اسماعیل خان صولت الدولله که با انگلیسیها جنگید وفارس وشیراز را از دست آنها نجات داد شعور نداره در یکی از میادین شیراز بگذاره ...این ظلم عاقبت خوشی ندارد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار