فرماندار گرگان:
دکترحسینی در ادامه گفت: بی شک مطالعه و کار فرهنگی جامعه و شهروندان یک نظام اجتماعی رابه تعالی روحی وبلوغ اجتماعی رهنمون می کند و این خود عاملی است که در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی موثر است.
کد خبر: ۲۹۵۳۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴ 13 September 2016
دومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان گلستان با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان٬ فرماندار گرگان٬ رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان گرگان٬ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گرگان٬ حجت الاسلام رضایی رئیس اداره فرهنگی اداره کل زندانهای استان و اعضای انجمن شهرستان برگزار شد.

فرماندار گرگان در این نشست بر ضرورت کار فرهنگی جهت بالابردن سطح رفتارهای اجتماعی و ایجاد عزت نفس و بالابردن آستانه تحمل در شهروندان تاکید کرد.

دکترحسینی در ادامه گفت: بی شک مطالعه و کار فرهنگی جامعه و شهروندان یک نظام اجتماعی رابه تعالی روحی وبلوغ اجتماعی رهنمون می کند و این خود عاملی است که در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی موثر است.

رضا قوانلو مدیر کل کتابخانه های عمومی استان با اشاره به ظرفیت فرهنگی شهرستان گرگان گفت: از حیث جمعیتی و درصدی امکان راه اندازی کتابخانه های روستایی در شهرستان گرگان وجود دارد با اینحال در مقایسه با برخی شهرستانهای کوچکتر از این ظرفیت بهره برداری نشده است.
 
قوانلو در ادامه افزود: برای راه اندازی کتابخانه روستایی در وهله اول باید آمار جمعیتی روستا بالای۱۵۰۰ نفر باشد و در وهله دوم دهیاری٬ شورا٬ مردم یا خیرین ساختمانی را در اختیار کتابخانه ها جهت حق انتفاع قرار بدهند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گلستان در خصوص شیوه جذب نیرو در کتابخانه های روستایی استفاده از نیروی بومی را دارای اولویت دانست و اینگونه ادامه داد: اعتبارات اعم از تعمیرات و تجهیزات و جذب نیروی انسانی از طرف اداره کل کتابخانه های عمومی استان صورت می گیرد و با توجه به پیش قدمی کتابخانه ها در حوزه فرهنگی و نقش و اهمیت کتابخوانی و مطالعه در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی این انتظار از دهیاران و مجموعه های تصمیم گیرنده در روستاها می رود که گامهای مقدماتی را بردارند تابرای ما امکان فعالیتهای بعدی میسر شود.

در ادامه این جلسه دکتر تربتی نژاد به عنوان عضو حقیقی انجمن کتابخانه ها معارفه شد‌.

پزشکپور رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر گرگان نیز با اشاره به کتاب دیجیتال و کتابخانه دیجیتال از فرصت های پیش رو به عنوان عاملی در جهت دانایی یاد کرد و گفت: باید از تمام ظرفیتها در راستای دانایی و توسعه کتابخوانی سود برد.

در پایان تفاهم نامه همکاری بین اداره کتابخانه های شهرستان گرگان و زندانهای گرگان به امضا رسید.

لازم به ذکراست اداره کل کتابخانه های عمومی استان نیز در راستای توسعه فرهنگی٬ توسعه کتابخوانی و تعامل با دستگاه های فرهنگی در راستای حرکت و تحقق افق ۱۴۰۴و توسعه کتابخانه ها تفاهم نامه های فرهنگی به امضارسانده وبرنامه های مشترک فرهنگی برگزار نموده است.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار