کد خبر: ۲۹۴۷۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۲:۵۰ 12 September 2016


مدیرکل استاندارد البرز از اجرایی شدن طرح بازرسی ترازوهای اصناف خبر داد و گفت: ترازوهای اصناف فردیس کنترل و بازرسی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی اداره‌کل استاندارد البرز، فتانه شکرالهی اظهار کرد: تمام وسایل توزین مورد استفاده در استان به دست بازرسان و کارشناسان بازرسی می‌شود و روی آنها برچسب آزمون الصاق خواهد شد.

وی اضافه کرد: نصب برچسب آزمون بر روی وسایل توزین به منظور آگاهی شهروندان از استاندارد بودن این وسایل صورت می‌گیرد.

این مسؤول تاکید کرد: اداره‌کل استاندارد البرز با به‌کارگیری تمام امکانات در راستای حمایت از حقوق شهروندان با متخلفان برخورد قانونی می‌کند.

شکرالهی افزود: نقش علامت استاندارد بر روی اوزان و مقیاس‌های وسایل سنجش نشانه انطباق ویژگی‌های فرآورده‌ها با علامت استاندار ملی و دارا بودن علامت مخصوص اوزان و مقیاس‌ها نشانه صحت و دقت اوزان وسایل سنجش در محدوده تعیین شده استاندارد ملی مربوطه است.

وی با اشاره به اینکه تمام وسایل اوزان و مقیاس وسایل سنجش مشمول استاندارد اجباری است اظهار کرد: کاربرد علامت استاندارد ایران نشانگر تعهد تولید کننده یا ارایه کننده محصول با رعایت ضوابط و موازین و استمرار انطباق مشخصات کالا با استاندارد ملی است.

شکرالهی خاطرنشان کرد: تولید تمرکز توزیع و فروش کالاهای مشمول اجرای اجباری استاندارد با کیفیت پایین‌تر از استاندارد یا بدون علامت استاندارد ایران ممنوع است.

این مسؤول یادآور شد: شهروندان در صورت مشاهده و اعلام هر نوع تخلف در خصوص وسایل توزین می‌توانند با شماره تلفن 1517 تماس بگیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار