اعضای هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر شهرستان ساری با نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی دیدار و خواسته‌های صنفی خود را بیان کردند.
کد خبر: ۲۹۴۶۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴ 11 September 2016
 عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر مازندران در ابتدای این دیدار با بیان اینکه مشکل اصلی صنف طلا و جواهر مالیات بر ارزش افزوده است، اظهار کرد: در اجرای قانون نظام مالیات بر ارزش افزوده، سلیقه‌ای برخورد می‌شود که باید جلوی آن گرفته شود.

محمدرضا نصیری از نماینده ساری خواست این موضوع در کمیسیون‌های تخصصی مطرح شود و تصریح کرد: هشت سال است که پیگیر این موضوع هستیم و این مهم تنها به دست نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی حل خواهد شد.

وی مطالبه اصلی شاغلان و تولیدکنندگان طلا و جواهر را اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده دانست و خاطرنشان کرد: اگر این طور پیش برود به طور حتم صنعت طلا و جواهر به نابودی کشیده می‌شود این در حالیست که طلا پشتوانه ارزی و ملی کشور است اما شاهد دلسردی و بی‌اعتمادی مردم به این صنعت هستیم.

عضو هیئت مدیره اتحادیه صنفی طلا و جواهر ساری با بیان اینکه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده برخورد جدی‌تر نمایندگان را می‌طلبد، عنوان کرد: در این زمینه با مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان جلسه‌ای برگزار کردیم که شاهد رفتار قهری او با اعضا بودیم و نتیجه‌ای نیز نگرفتیم.

وی افزود: ادامه این روند آینده خوبی را برای صنعت طلا و جواهر رقم نمی‌زند و شاهد تعطیلی پی در پی واحدهای صنفی خواهیم بود چرا که دیگر حضور در این شغل به صرفه نیست.

یکی دیگر از اعضای هیئت مدیره نیز در این جلسه با انتقاد از برخورد سلیقه‌ای در اجرای مالیات بر ارزش افزوده گفت: هر سال مالیات را افزایش می‌دهند اما فروش ما به یک سوم رسیده و در حال ضرردهی زیادی هستیم. مالیات ارزش افزوده امسال نسبت به سال 93 سه برابر شده است و حق اعتراض هم نداریم.

نماینده مردم ساری و میاندورود در خانه ملت نیز در این دیدار ضمن تایید مباحث مطرح شده، اظهار کرد: در حوزه مالیات مشکلات اساسی داریم و حتی موردی داشتیم که اثبات شده پول دریافتی درست نبوده و دوسال طول کشید که تا آن را پس دهند و این سوال پیش می‌آید چرا زمانی‌که پول را یک روزه دریافت می‌کنید، بازپس گیری آن باید دو سال به طول بیانجامد؟

محمد دامادی با بیان اینکه تفسیر قانون تنها برعهده مجلس شورای اسلامی است، اظهار کرد: هیچ کسی صلاحیت تفسیر قانون را ندارد حال می‌خواهد در هر سمتی باشد.

وی با بیان اینکه متاسفانه عده زیادی از کسبه از مالیات ارزش افزوده و نحوه اجرای آن ناراضی هستند که این معضل باید در حوزه استانی و کشوری بررسی شود، گفت: در حوزه استانی نیازمند برگزاری جلسه‌های متعدد با مسئولان دستاندرکار هستیم تا موارد بررسی و حل شود که این موضوع را شخصا پیگیری خواهم کرد.

دامادی تاکید کرد: در حوزه کشوری نیز با کمیسیون‌های تخصصی و اتحادیه کشوری طلا و جواهر باید نشست‌هایی برگزار شود تا آن نتیجه موردنظر را دریافت کنیم.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار