شهرری-ایرنا- سیستم پایش لحظه ای (آنلاین) تصفیه خانه فاضلاب پالایشگاه نفت شهید تندگویان تهران پس از دو سال عملیات اجرایی در آخرین روز هفته زمین پاک به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۲۹۲۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶ 29 April 2015
به گزارش ایرنا، مدیرکل محیط زیست استان تهران درحاشیه بازدید از این واحد صنعتی روز چهارشنبه درگفت وگو با ایرنا، با بیان اینکه برای نصب و راه اندازی سیستم پایش لحظه ای تصفیه خانه فاضلاب این پالایشگاه اعتباری بالغ بر450 میلیون تومان هزینه شده است، اظهارداشت: پالایشگاه نفت تهران طی چند سال اخیردراجرای تعهدات و پروژه های زیست محیطی گام های موثری برداشته است.

محمدهادی حیدرزاده افزود: خوشبختانه مدیرعامل و مسوولان پالایشگاه نفت تهران توانسته اند در اجرای تعهدات زیست محیطی خود از جمله در زمینه نصب آنالیز بر روی خروجی آلودگی هوا، آنلاین کردن سیستم های تصفیه فاضلاب، بهینه سازی مصرف آب و استفاده آن در فرایند تولید اقدامات بسیار مطلوبی را به اجرا درآورند.

وی افزود: پالایشگاه نفت تهران در این راستا از مجموعه شرکت های نفتی است که توانسته تاکنون به فعالیت ها و تعهدات زیست محیطی و اجتماعی خود توجه ویژه کند.

وی با اشاره به اینکه طبق قانون تمام واحدهای صنعتی فعال درسطح استان تهران باید تا پایان سال 93 به سیستم آنلاین تصفیه خروجی هوا و پساب مجهز می شدند، اظهارداشت: با توجه به اتمام زمان قانونی، واحدهای صنعتی که هنوز در این زمینه اقدامی انجام نداده اند باید در خود اظهاری ضمن عقد قرارداد با آزمایشگاه معتمد سازمان حفاظت محیط زیست نسبت به ارسال مستمر گزارش میزان خروجی هوا و پساب دستگاههای خود به اداره کل محیط زیست استان تهران، اقدام کنند.

حیدرزاده تاکید کرد: پایش برتر و یا همان برخط کردن سامانه و آنلاین کردن سیستم تصفیه هوا و پساب باید در دستور کارتمام واحدهای صنعتی قرارگیرد و نسبت به فعال کردن این دو سامانه هرچه سریعتر و حداکثر تا هفته محیط زیست (خرداد ماه سالجاری) اقدام و به اداره کل محیط زیست استان تهران اعلام کنند در غیراینصورت این سازمان بر طبق قانون واحدهای متخلف را به لحاظ عدم همکاری به مراجع قضایی معرفی خواهد کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: برهمین اساس به تمام ادارات محیط زیست استان اعلام شد واحدهایی که در زمینه خود اظهاری و پایش برتر و آنلاین اقدامی ندکرده اند ، هیچگونه استعلامی در خصوص افزایش ظرفیت ارایه نخواهد شد و در این راستا افزایش رده و تمدید پروانه این صنایع نیز مورد بررسی قرار نخواهد گرفت.

شرکت پالایش نفت تهران در 15 کیلومتری جنوب تهران واقع شده و شامل دو پالایشگاه جنوبی(شماره 1) و شمالی(شماره 2) است.

پالایشگاه شماره یک نفت تهران از سال 44 آغاز و در تاریخ 47 تکمیل شد و ظرفیت اسمی این پالایشگاه در تولید فرآورده های نفتی 85 هزار بشکه در روز بود که طی اصلاحات فرآیندی در سال های 55 تا 82 به 120 هزار بشکه در روز افزایش یافت.

پالایشگاه دوم نیز با توجه به روند رو به رشد مصرف فرآورده های نفتی و ضرورت تامین بازارهای داخلی در سال 52 با ظرفیت اسمی 100 هزار بشکه در روز راه اندازی شد و در سال 82 با انجام برخی تغییرات، ظرفیت اسمی آن به 110 هزار بشکه در روز افزایش یافت و

هم اکنون روزانه بالغ بر 250 هزار بشکه پالایش نفت خام تولید دارد و خوراک پالایشگاه از طریق دو خط لوله 24 و 26 اینچ از حوزه نفتی مارون و اهواز تامین می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار