سرپرست معاونت امور مسافرین راه آهن ایران با اشاره به احداث قطار سریع السیر تهران - اصفهان گفت: در پی ایجاد ایستگاه دوم راه آهن برای این خط هستیم.
کد خبر: ۲۹۲۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳ 07 September 2016
مهرداد تقی زاده در حاشیه نشست خبری افزود: در همایش شهرسازی ریلی به بحث ریل درون شهری و برون شهری توجه می شود که در چه مکان هایی احداث شود.

وی گفت: شهرهایی که به لحاظ آمار جابجایی مناسب هستند باید از ابتدا به سیستم ریلی توجه کنند.

تقی زاده افزود: در همایش قبلی سعی شد تغییر نگرش تمامی دست اندرکاران و مسئولین وزارت راه و شهرسازی را تغییر دهیم تا ریل را به عنوان رکن اصلی مورد توجه قرار دهند.

وی ادامه داد: سال گذشته 30 بند از بیانیه شهرسازی ریل پایه را استخراج کردیم که بعضی از این بندها در حال انجام است ، راهنمای تی او دی کشور را تهیه و برای بیان آن در شورای عالی شهرسازی آماده کردیم.

تقی زاده گفت:‌ تی او دی به معنی توسعه شهری مبتنی بر حمل و نقل همگانی است که با استانداردهای جهانی متناسب است و تلاش می کنیم که ما هم بر طبق استانداردها پیش برویم.

سرپرست معاونت امور مسافری راه آهن افزود: برخی اقدامات در زمینه شهرسازی ریلی شده است مانند ایستگاه همدان که در داخل شهر پیش بینی شده بود در یک تا دو سال گذشته با هماهنگی شهرداری و استانداری به داخل شهر همدان منتقل شود و در سایر شهرها نیز اقدامات عملی و بحث های تئوری در این خصوص انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه حمل و نقل ریلی در دنیا اصل بدیهی و مهمی است ، گفت: راه آهن تهران - مشهد را برقی می کنیم و در راه آهن تهران - اصفهان هم صورت می گیرد.

تقی زاده افزود: در شهر تهران به دنبال ایستگاه دوم راه آهن برای قطار سریع السیر تهران - اصفهان هستیم و نظر مشاور بین المللی این است که باید ایستگاه مستقلی دیده شود و اکنون منتظر شناسایی محل ایستگاه هستیم اما به احتمال زیاد در نزدیکی حقانی ایجاد شود.

وی گفت: خوشبختانه استقبال خوبی با شهرداری های کشور صورت گرفته است و قطعاً با تعامل خواهیم توانست به حمل و نقل شهری ریل پایه دست یابیم.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار