کد خبر: ۲۹۲۰۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱ 06 September 2016


استاندار البرز با بیان اینکه دولت فعلی کار را به بخش خصوصی و تعاونی‌ها واگذار می‌کند، گفت: در استان البرز در ۳ سال اخیر تعداد سمن‌ها بیش از ۳ برابر شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، سیدحمید طهایی در یازدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان البرز که پیش از ظهر امروز در سالن میلاد شهرداری کرج برگزار شد، با اشاره به اینکه تعاون در قانون اساسی بخشی از اقتصاد کشور است، اظهار داشت: دولت فعلی بخش خصوصی و تعاونی‌ها را حمایت می‌کند.

استاندار البرز با بیان اینکه دولت فعلی کار را به بخش خصوصی و تعاونی‌ها واگذار می‌کند، افزود: در استان البرز در 3 سال اخیر تعداد سمن‌ها بیش از 3 برابر شده است.

وی با اشاره به اینکه این اتفاق به معنی باز شدن راهها از سوی سازمانها برای تشکیل سمن‌ها است، گفت: باید از فضای ایجاد شده توسط دولت فعلی برای عرضه مسئولیت‌ها استفاده کرد.

طهایی با بیان اینکه در هفته دولت بیش از 100 اختیار به مدیریت‌های استانی واگذار شده است، اظهار داشت: تعاونی در بخش اجتماعی و فرهنگی تاثیرگذار است.

وی با اشاره به اینکه تعاون از ابتدای خلقت انسان وجود داشته است، ادامه داد: نزدیک به 100 سال است که تعاون در چارچوب قانونی قرار گرفته است.

محمد مختاری نیز در یازدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان البرز با اشاره به اینکه اتاق تعاون به عنوان پارلمان تعاون در کنار اداره‌کل کار قرار دارد، اظهار داشت: بیشترین مشکل تعاونیها در زمینه آموزش است.

رئیس اتاق تعاون استان البرز با بیان اینکه امر آموزش از طریق هماهنگی با اداره‌کل در حال پیگیری است، افزود: برای اتاق تعاون فضایی در حال تجهیز است که به زودی افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تعاونی‌هایی که از قبل فعالیت داشته‌اند به سبب مسائلی چون بیمه کارکنان و مالیات دچار مشکل هستند، گفت: این امر ممکن است سبب بروز مشکلات و حتی انحلال آنها شود.

مختاری با بیان اینکه بحث آموزش تعاونی‌ها نباید فراموش شود، افزود: تعاونیها باید پالایش شود تا به آنهایی که توانایی خدمت و احیا دارند، کمک مالی و آموزشی شود.

وی با اشاره به اینکه در بحث توانمندسازی و نوسازی ناوگان تاکسیرانی 27 میلیارد تومان اختصاص داده شده است، گفت: این مبلغ با کمک یک صندوق با بهره 4 درصد ارائه شده است.

به گزارش تسنیم، در این مراسم از 14 تعاونی برتر استان البرز و 10 تعاونی که همکاری و همیاری با اداره‌کل کار داشته‌اند، تقدیر به عمل آمد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار