کد خبر: ۲۹۱۸۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸ 06 September 2016
به گزارش تابناک یزد،کتاب "یزد؛ یادگار تاریخ" مجموعه مقالات یزدشناسی استاد "حسین مسرت" با مقدمه‌ای از مرحوم استاد "ایرج افشار" به تازگي چاپ و منتشر شد.
 این کتاب، گنجينه‌اي است كه از پس بيست و پنج سال تحقيق و تفحص مستمر در مستندات اصيل و تاريخي ايران و به دست پژوهشگري سخت‌كوش و فرزانه، استاد حسين مسرت، گردآوري و تأليف شده است.

حُسن ذوق و دقت نظر ايشان در انتخاب مجموعه‌اي دُردانه از آثار نويسندگان برگزيده و مفاخر ادبي، فرهنگي و هنري سبب شده تا كتاب حاضر براي علاقمندانش، سرشار از حلاوت باشد.

اگر چه اين كتاب در هشت دفتر به گزيده مقالاتي در باب گفتارهاي تاريخي، معرفي ناموران و بزرگان يزد، فرهنگ، ادب، معماري، هنر و آثار مكتوب نسخه‌شناسي يزد مي‌پردازد اما بخش‌هاي دست‌چين شده در كتاب قادر هستند  از مرزهاي نام يزد فراتر روند و چشم‌اندازي از قرابت معناي كوير، وقار، سكوت و آباداني و البته احساس عميق و افتخارآميز ما ايرانيان را نسبت به گذشته و تاريخ خود بازنماياند.

 احساسي كه سبب مي‌شود به رغم بدعهدي‌هاي زمانه همواره "آنِ" درونمان را چون گوهري گرانمايه محفوظ نگه داشته و راه‌مان را از ميان سختي‌ها بيابيم.

کتاب "یزد؛ یادگار تاریخ" نوشته‌ي حسین مسرت و با مقدمه استاد ایرج افشار توسط نشر دف در قطع رحلی و در 570 صفحه منتشر شده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار