وزیر آموزش و پرورش در چابهار:
علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در جمع خیرین مدرسه‌ساز در دانشگاه دریانوردی چابهار گفت: زیرساخت توسعه هر منطقه سرمایه انسانی است که آن را باید در آموزش و پرورش جستجو کرد، لذا "آموزش" و "پرورش" نیروی انسانی ماهر و آموزش دیده، لازمه توسعه پایدار سواحل مکران است.
کد خبر: ۲۹۱۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷ 06 September 2016

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان، فانی با تجلیل از خیرین مدرسه‌ساز و تکریم نقش آنها در توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت هر کشوری با داشتن عوامل سه‌گانه سرمایه انسانی، سرمایه فیزیکی و سرمایه طبیعی می تواند به توسعه پایدار و پیشرفت دست یابد..
فانی با مهم دانستن نقش منابع انسانی در توسعه گفت آینده کشور در دست دانش‌آموزان است و کسانی که می‌خواهند در آبادانی کشور نقش داشته باشند، باید در دانشگاه و مدرسه سرمایه‌گذاری کنند تا رکن توسعه که نیروی انسانی ماهر و تربیت شده است به خوبی تامین شود.
وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه هزینه و فعالیت در آموزش و پرورش نوعی سرمایه‌گذاری است افزود طبق نظر شورای رسیدگی به فضاهای آموزشی، چهار استان سیستان وبلوچستان، آذربایجان غربی، کرمان در نواحی جنوبی و هرمزگان محروم ترین مناطق کشور از نظر سرانه فضای آموزشی می‌باشند.
فانی اضافه کرد سازمان‌مدیریت و برنامه‌ریزی، بنیاد مستضعفان و جانبازان، بنیاد برکت، بنیاد علوی، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و معاونت روستایی مناطق محروم که اعضای شورای رسیدگی به وضعیت فضاهای آموزشی کشور می‌باشند، برای توسعه و ارتقای فضای آموزشی تلاش می کنند.
وی ابراز امیدواری کرد به همت آموزش وپرورش وبا تامین نیروی انسانی متخصص، باکیفیت و با انگیزه، منطقه به توسعه پایدار برسد.

وی با اعلام خبر اینکه در سال جاری بیش از هفت هزار نفر در نقاط مختلف سیستان و بلوچستان تقاضای انتقال از مناطق محروم و کم برخوردار به نقاط خوش آب و هوا داده‌اند، آن را ضایعه بزرگ دانست و گفت علاوه بر ارتقای کمی و کیفی محیط کار برای فرهنگیان، اقدامات بسیار خوبی در جذب نیروی بومی سیستان وبلوچستان صورت گرفته و دیگر مثل سابق که نیروها نمی توانستند بیشتر از چهار سال در منطقه دوام بیاورند نخواهد بود.
وزیر آموزش و پرورش در خاتمه ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع بیش از 200نفر از خیرین مدرسه‌ساز گفت من با افتخار دست تک‌تک خیرین مدرسه‌ساز را می‌بوسم، چرا که خیران مدرسه ساز افتخار ایران و ایرانیان هستند و به توسعه کشور و خدمت به مردم به ویژه نونهالان و آینده‌سازان می‌اندیشند.
به گزارش خبرنگار تابناک سیستان و بلوچستان، در این همایش یک روزه که به همت نیروی دریایی ارتش صورت گرفت، علاوه بر خیرین مدرسه‌ساز که از تمام کشور حضور داشتند، صنایع و سازمان‌های استان و منطقه نیز در این همایش حضور داشتند.

شایان ذکر است در صورت استفاده از ظرفیت صنایع مستقر در منطقه در قالب مسئولیت اجتماعی، شاهد کاهش بسیاری از معضلات منطقه خواهیم بود. به طور مثال منطقه آزاد چابهار با ایجاد و تجهیز مدارس و دانشگاه در منطقه آزاد چابهار تا کنون کمک شایانی در این خصوص به سرانه آموزشی منطقه داشته است و نیز پتروشیمی مکران تا کنون بالغ بر 2میلیارد ریال جهت تجهیز مدارس محروم منطقه هزینه نموده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار