در دو ماهه اخیر 1988 نوزاد در بیمارستان فاطمیه همدان به دنیا آمده است.
کد خبر: ۲۹۱۵۰۴
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۲ 05 September 2016
مدیر بیمارستان فاطمیه همدان گفت: در دو ماهه اخیر 1988 نوزاد در بیمارستان فاطمیه همدان به دنیا آمده است.

به گزارش ایسنا، ناهید آب‌آب‌زاده، با بیان اینکه 992 نوزاد در تیرماه و 996 نوزاد در مردادماه امسال به دنیا آمده است، افزود: 467 مورد از زایمان‌های تیرماه از نوع طبیعی و 525 مورد مربوط به سزارین است همچنین در مردادماه امسال 463 نوزاد به روش طبیعی و 525 نفر به روش سزارین متولد شده‌اند.

وی با بیان اینکه بیشتر زایمان‌های سزارین مربوط به شکم‌های دوم و سوم است که زایمان پیشین آنها هم از این نوع بوده، اظهار کرد: زمانی زایمان از نوع سزارین خواهد بود که انجام زایمان طبیعی برای مادر خطرآفرین باشد.

آب‌آب‌زاده تصریح کرد: 48 درصد از زایمان‌های تیرماه مربوط به زایمان طبیعی و 52 درصد از آن سزارین بوده همچنین 53 درصد از زایمان‌های مردادماه از نوع سزارین و 47 درصد از آن طبیعی بوده است.

مدیر بیمارستان فاطمیه همدان با بیان اینکه این آمار نسبت به سال‌های گذشته تغییر چندانی نداشته است، اعلام کرد: تمامی زایمان‌هایی که به صورت سزارین انجام شده، به تجویز پزشک بوده و ارتباطی به خواست مادر ندارد.

وی با اشاره به اینکه آمار زایمان‌های سزارین در کشورهای پیشرفته 10 تا 15 درصد است، تصریح کرد: این آمار در بیمارستان‌های دولتی ایران 40 تا 50 درصد گزارش شده است.

وی گفت: از آنجایی‌که زایمان سزارین خطراتی مانند عفونت‌های پس از عمل، خونریزی‌های بیش از حد، خطرات بی‌هوشی و ابتلا به انواع چسبندگی‌ها را در پی دارد بنابراین به دنبال کاهش زایمان سزارین و افزایش زایمان طبیعی هستیم.

آب‌آب‌زاده در پایان به آمار چندقلوزایی در دو ماهه اخیر اشاره کرد و گفت: این آمار در تیرماه به صورت چهار مورد دوقلوزایی و 14 مورد چندقلوزایی گزارش شده همچنین در مردادماه سه مورد دو قلوزایی و 6 مورد چندقلوزایی داشته‌ایم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار