معاون اجتماعی فرمانده انتظامی یزد گفت: مبارزه با کالای قاچاق و باندهای واردکننده از اولویت‌های پلیس است.
کد خبر: ۲۹۱۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۲ 05 September 2016

به گزارش تابناک یزد،سرهنگ محمدرضا مزیدی  اظهار داشت: پلیس استان مبارزه با قاچاق کالا را از نخستین مأموریت‌های خود با توجه به اقدام و عمل در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی، دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: پلیس استان تشدید مبارزه با قاچاق کالا و کاهش سرقت را از ابتدای سال جاری با جدیت دنبال کرده و نقش خود را برای پبشبرد اهداف کلان جمهوری اسلامی ایفا خواهد کرد.

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی یزد با اشاره به موقعیت استراتژیک و جغرافیایی استان و قرارگیری در چهارراه مواصلاتی کشور افزود: روزانه تردد زیادی از محورهای استان یزد با وسایل نقلیه گوناگون انجام می‌شود که پلیس این محورها و رفت‌و آمدهای مشکوک را رصد می‌کند.

وی با بیان اینکه بحث مبارزه با قاچاق کالا تنها به عهده پلیس نیست عنوان کرد: مبارزه با قاچاق کالا نیازمند فرهنگ‌سازی در بین مردم و عزم همه جانبه مردم و مسؤولان دارد.

مزیدی مبارزه با کالای قاچاق و ارز در تمام نقاط استان، توجه ویژه به گلوگاه‌های استان در کنترل ورود کالای قاچاق و برخورد جدی را از برنامه‌های پلیس یزد در سال جاری است برای جلوگیری از قاچاق عنوان کرد.

وی با اشاره به نمونه‌ای از اقدامات برخوردی و مبارزاتی پلیس در این زمینه ادامه داد: توقیف محموله لوازم آرایشی قاچاق در یزد، کشف 300 میلیون تومان لوازم خانگی قاچاق در یزد، کشف انبار مواد غذایی قاچاق و نساجی و پوشاک نیز از بزرگترین کشفیات پلیس در زمینه مبارزه قاچاق کالا بوده است.

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی یزد تازه‌ترین کشفیات پلیس در این زمینه را کشف بیش از چهار هزار و 200 قلم لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق به ارزش یک میلیارد و 700 میلیون ریال برشمرد.

وی ادامه داد: پلیس استان در بازرسی از یک دستگاه تریلی ولوو موفق به کشف این میزان کالای قاچاق شد و در هفته گذشته نیز مأموران پلیس در بازرسی از انباری بیش از یک هزار و 50 قلم انواع لوازم خانگی قاچاق را به ارزش سه میلیارد کشف و یک متهم را در این زمینه دستگیر کردند.

مزیدی بیان داشت: محموله‌های سنگین قاچاق معمولاً بدون مجوز گمرکی وارد می‌شوند و پس از مدتی دپو توزیع خواهند شد که در هر صورت با هوشیاری پلیس به دام خواهند افتاد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار