کد خبر: ۲۹۰۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۶ 04 September 2016


مدیر بازرسی و نظارت اصناف البرز از آغاز اجرای طرح ضربتی با هدف نظارت بر عملکرد اصناف به ویژه لوازم‌التحریر و پوشاک در این استان خبر داد.

رمضان رستمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: هر ساله و در آستانه مهر ماه و فرارسیدن فصل بازگشایی مدارس، خانواده‌هایی که دارای فرزندان محصل هستند، اقدام به تهیه مایحتاج فرزندان و دانش‌آموزان خود می‌کنند.

وی افزود: به همین دلیل میزان تقاضا برای نوشت‌افزار و لوازم‌التحریر و همچنین پوشاک و البسه دانش‌آموزی در شهریور ماه افزایش می‌یابد و لازم است که طرح‌هایی با هدف کنترل بازار و قیمت‌ها اجرا شود.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان البرز تصریح کرد: متاسفانه عده‌ای معدود که به دنبال سوء استفاده از شرایط و سوء استفاده از نیاز مردم هستند، در این مدت اقدام به افزایش غیرقانونی قیمت‌ها کرده و برای مردم مشکلاتی را ایجاد می‌کنند.

رستمی گفت: به همین دلیل طی یک ماه اخیر دستورالعمل‌ها و اطلاعیه‌هایی خطاب به اتحادیه‌های مربوطه و صنوف فعال در این حوزه صادر کرده و به صورت کلی به آنها تذکر داده شده است که هرگونه افزایش غیرمجاز قیمت‌ها با برخوردهای قاطع قانونی همراه خواهد بود.

وی بیان داشت: همچنین از روز گذشته طرح ضربتی نظارت بر واحدهای صنفی در استان البرز به ویژه در حوزه عرضه کلی و خرده‌فروشی لوازم‌تحریر و پوشاک آغاز شده است.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان البرز افزود: در این طرح بیش از 40 تیم بازرسی خبره فعال بوده و با همکاری اتحادیه‌ها و دستگاه‌های اجرایی مرتبط به صورت سرزده از واحدهای صنفی بازرسی خواهند کرد.

رستمی ادامه داد: در این طرح با تخلفاتی از جمله گران‌فروشی، عرضه کالاهای بی‌کیفیت و غیر استاندارد، عرضه کالاهای قاچاق و فاقد مجوزهای قانونی و عدم صدور فاکتور برخورد قاطع قانونی صورت می‌گیرد.

وی اظهار داشت: واحدهای صنفی که مقررات را رعایت نکرده و اقدام به افزایش غیرقانونی قیمت‌ها کنند، به طور قطع باید منتظر برخوردهای قاطع قانونی باشند.

رستمی در پایان از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلفی، این موضوع را به بازرسان اصناف و اتحادیه‌ها گزارش دهند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار