ثبت نام پذیرفته‌شدگان آزمون مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1395 دانشگاه تهران آغاز شد.
کد خبر: ۲۹۰۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱ 04 September 2016
ثبت نام الکترونیکی و حضوری پذیرفته‌شدگان آزمون مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1395 دانشگاه تهران آغاز شد.

علاقه‌مندان می توانند برای دریافت اطلاعات تکمیلی و دستورالعمل ثبت نام به نشانی http://academics.ut.ac.ir مراجعه کنند.

** شهریه ثابت دانشجویان دانشگاه علم و فرهنگ افزایش ندارد 
معاون پشتیبانی دانشگاه علم و فرهنگ با اشاره به برخی ابهامات درمورد افزایش شهریه دانشجویان این دانشگاه گفت: مباحثی که درخصوص افزایش شهریه ثابت در بین دانشجویان مطرح شده کاملا نادرست است. 

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، علی حسنی با بیان اینکه شهریه دانشجویان از دو بخش شهریه ثابت و شهریه متغییر تشکیل می شود، افزود: شهریه ثابت در طول سنوات مجاز دانشجو همواره ثابت بوده و بدون تغییر دریافت می شود، در صورتی که شهریه متغییر هر ساله به استناد آیین نامه وزارت علوم و همچنین با نظر هیئت امنای دانشگاه مقداری افزایش می‌یابد. 

وی با تاکید بر اینکه سنوات مجاز دانشجویان مقطع کارشناسی هشت نیمسال و دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد چهار نیمسال است، افزود: شهریه ثابت در سنوات مجاز دانشجو، حتی یک ریال هم تغییر نمی کند ولی اگر دانشجو در مدت سنوات مجاز موفق به اتمام تحصیل نشود و از کمیسیون بررسی موارد خاص درخواست فرصت بیشتر کند، شهریه ثابت این دانشجو با ورودی‌های جدید محاسبه خواهد شد. 

معاون پشتیبانی دانشگاه علم و فرهنگ ادامه داد: شهریه در ابتدا به صورت معمول با احتساب اخذ 18 واحد درسی برآورد می شود و دانشجویان باید آن را در دو بخش پرداخت ‌کنند. بخش نخست در ابتدای نیم‌سال تحصیلی به عنوان علی‌الحساب دریافت می شود و بخش دیگر پیش از آزمون های پایان نیم‌سال پرداخت می شود. 

حسنی با تاکید بر اینکه مبلغی که در ابتدای نیم سال تحصیلی دریافت می شود، شهریه ثابت نیست، اظهار کرد: این مبلغ علی الحساب از کل شهریه است. ابهامی که برای تعدادی از دانشجویان ایجاد شده، در پرداخت مبلغ علی الحساب بوده که این مبلغ بخشی از مجموعه شهریه ثابت و متغییر است. مشکل پرداخت شهریه همه دانشجویان با مراجعه به معاونت پشتیبانی برطرف شده و دانشجویی نیست که به دلایل مالی امکان ثبت نام پیدا نکرده و یا به علت مشکل اقتصادی از امتحان بازمانده باشد. 

معاون پشتیبانی دانشگاه علم و فرهنگ با بیان اینکه این دانشگاه یک دانشگاه غیر دولتی و متکی به شهریه دانشجویان است، توضیح داد: خدمات آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و دانشجویی و .... که توسط این مجموعه به دانشجویان ارائه می شود از شهریه دانشجویان پرداخت تأمین می شود، لذا با وجود مسائل مذکور،یکی از وظایف دانشجویان در دانشگاه‌ هایی که اداره آن‌ها متکی بر شهریه دانشجویان است، پرداخت به موقع شهریه است تا دانشگاه بتواند با اتکا به آن خدمات متناسبی را به دانشجویان ارائه کند. 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علم و فرهنگ، حسنی ادامه داد: بنابراین اگر دانشگاه تاکنون و طی این سال‌ها در مورد مهلت پرداخت شهریه برای دانشجویان، بازه زمانی طولانی در نظر گرفته و حتی به دانشجویان بدهکار مالی اجازه حضور در آزمون‌های پایان ترم نیز داده است با هدف مساعدت دانشگاه با دانشجویان بوده است. 

** شرایط اسکان دانشجویان تحصیلات تکمیلی در خوابگاه امیرکبیر 
ثبت نام خوابگاهی دانشجویان تحصیلات تکمیلی ورودی سال 95 دانشگاه صنعتی امیرکبیر از امروز (یکشنبه 14 شهریور ماه) آغاز شد. 

ثبت نام خوابگاه های دانشجویان تحصیلات تکمیلی ورودی سال 95 دانشگاه صنعتی امیرکبیر از امروز یکشنبه 14 شهریورماه آغاز شده و تا فردا دوشنبه 15 شهریورماه ادامه خواهد داشت. 

اختصاص اسکان بر حسب اولویت بندی، به دانشجویان روزانه غیر بومی و غیر بورسیه تعلق گرفته و دانشجویان ساکن در استان های تهران و البرز و دانشجویان شبانه فعلاً مجاز به اخذ خوابگاه نیستند. 

مراجعه نکردن دانشجو در تاریخ های فوق الذکر به منزله نیاز نداشتن به خوابگاه بوده و پس از آن این اداره هیچ تعهدی در این خصوص نخواهد داشت. 

هر دانشجو می بایست مبلغ 2 هزار و 500 ریال به عنوان ودیعه سکونت در خوابگاه، به حساب صندوق رفاه دانشجویان واریز کرده و سپس فیش واریزی را به اداره امور خوابگاه ها تحویل داده و کپی آن را تا پایان تحصیل در نزد خود نگه دارد. 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، واریز وجه ودیعه الزامی بوده و اختصاص اسکان به ارائه اصل فیش واریزی منوط است. 

مطابق با ابلاغ وزارت علوم، دانشجویان می بایست با اداره رفاه دانشگاه مقطع قبلی خود تسویه حساب کرده و وضعیت فاز 2 صندوق رفاه وزارت علوم برای آنها در حالت تسویه شده قرار گرفته باشد در غیر این صورت، اختصاص خوابگاه به آنها به هیچ عنوان انجام نخواهد شد. 

** اعلام مهلت ثبت نام شانزدهمین فراخوان جذب اعضای هیأت علمی
ثبت نام در شانزدهمین فراخوان جذب اعضای هیأت علمی (پیمانی و طرح سربازی) دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور مربوط به فراخوان شهریور 1395دانشگاه‌ها از روز گذشته 13 شهریورماه 95 آغاز شده است. 

متقاضیان واجد شرایط تا 22 شهریورماه به مدت 10 روز فرصت دارند، پس از بررسی و کسب اطمینان از شرایط اعلام شده در اعلام نیاز دانشگاه ها در فراخوان شهریور 95، نسبت به تعیین اولویت اقدام کنند.

در حال حاضر فایل اعلام نیاز فراخوان شهریور 95 روی سایت مرکز جذب هیات علمی وزارت علوم به نشانی http://www.mjazb.ir قرار دارد.

براساس زمانبدی اعلام شده از سوی مرکز جذب وزارت علوم، پالایش اولیه تقاضاها از اول مهر آغاز شده و تا اول مهرماه ادامه خواهد داشت و فرایند جذب توسط دانشگاه ها از 15 مهر ماه آغاز شده و تا 30 آبان ماه به مدت دو نیم ماه ادامه خواهد داشت. 

** آغاز ثبت نام آزمون زبان وزارت علوم 
ثبت نام آزمون زبان وزارت علوم «MSRT» از ساعت ۱۰ امروز (۱۴ شهریور ماه) آغاز می شود به محض تکمیل ظرفیت، سایت آزمون بسته خواهد شد. 

آزمون زبان انگلیسی وزارت علوم یا MSRT یکی از آزمون هایی است که افرادی که به نمره زبان در آزمون دکتری و یا سایر موارد در زمینه تحصیل خود به آن نیاز دارند، باید در آن شرکت کنند.

داوطلبان باید ابتدا در سامانه مربوطه در سازمان امور دانشجویان وزارت علوم مراجعه کنند و با ساخت پروفایل مراحل بعدی و ثبت نام در آزمون را تکمیل کنند.

تکمیل مشخصات از جمله بارگذاری عکس جدید تمام رخ و زمینه روشن، صفحه اول اصل شناسنامه، کارت ملی و آخرین مدرک تحصیلی یا کارت دانشجویی از جمله مراحلی است که داوطلبان باید انجام دهند. 

هزینه شرکت در آزمون ۶۰۰ هزار ریال (۶۰ هزار تومان) است و باید به صورت الکترونیکی پرداخت شود.

این دوره از آزمون جمعه ۹ مهر ۹۵ در حوزه های تهران، تبریز، اصفهان، اهواز، اراک، ارومیه، اردبیل، بابلسر، بیرجند، مشهد، رشت، زاهدان، شیراز، همدان، کرمانشاه، کرمان، خرم آباد، قم، قزوین، سنندج و یزد برگزار می شود.


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار